Hjälp, är så dålig på dressyrsadlar

Elliiiijot

Trådstartare
Hej har fått hem en ny sadel. Enligt tidigare fodervärd ska denna sadeln ligga bra dock hade hon en i vid och denna har x-vid men utbytbart koppjärn. Är så dålig på dressyrsadlar och tänkte ifall någon här tycker det är värt att ta ut sadelprovare elr skicka tillbaka den direkt?

Dåligt ljus att fota i så inte bästa bilderna.
 

Bifogade filer

  • IMG_20180901_153336499.jpg
    IMG_20180901_153336499.jpg
    108,2 KB · Visningar: 158
Det känns som om kombon häst och Denna sadel blir en ostadig lösning. Jag tycker den ser för stor ut i framvalvet.
 
Hej har fått hem en ny sadel. Enligt tidigare fodervärd ska denna sadeln ligga bra dock hade hon en i vid och denna har x-vid men utbytbart koppjärn. Är så dålig på dressyrsadlar och tänkte ifall någon här tycker det är värt att ta ut sadelprovare elr skicka tillbaka den direkt?

Dåligt ljus att fota i så inte bästa bilderna.
Byt koppjärn till vid då och ta nya bilder. Det ser lite mysko ut men din fodervärd hade ju vid järn.
 
Onödigt mycket space vid framvalvet. Och ändå är sadeln snarare i bakvikt än i framvikt.
Det ser ut som om hela sadeln är för takformad, så att bossorna inte ligger an med hela sin bredd.
Precis som de andra skrivit så känns det som om sadeln ligger för högt "ovanpå" hästen vilket förmodlligen kommer att vara både ostabilt och ge ojämnt tryck.
 
Onödigt mycket space vid framvalvet. Och ändå är sadeln snarare i bakvikt än i framvikt.
Det ser ut som om hela sadeln är för takformad, så att bossorna inte ligger an med hela sin bredd.
Precis som de andra skrivit så känns det som om sadeln ligger för högt "ovanpå" hästen vilket förmodlligen kommer att vara både ostabilt och ge ojämnt tryck.
Håller helt med. Def i bakvikt och för takformad.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 131
Senast: __sofia__
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 298
Senast: Oknytt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 325
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp