Hjälp med svenskauppgift

Fille

Trådstartare
Jag läser f-3 lärare och har svenska nu. Vi håller på med en skrivuppgift, där vi ska planera ett temaarbete kring en bok. Jag har beskrivit en uppgift där jag tillsammans med eleverna skriver om vem Emil (i lönneberga) var. Eleverna får själva hjälpa till att berätta vem emil var, jag skriver på tavlan det vi kommer fram till och eleverna skriver av. Det finns ett begrepp till detta, men jag har helt tappat bort vad begreppet heter. Har för mig att det är tre ord som oftast förkortas. Är det någon som vet vad jag menar? Hjääälp!
 
Jag läser f-3 lärare och har svenska nu. Vi håller på med en skrivuppgift, där vi ska planera ett temaarbete kring en bok. Jag har beskrivit en uppgift där jag tillsammans med eleverna skriver om vem Emil (i lönneberga) var. Eleverna får själva hjälpa till att berätta vem emil var, jag skriver på tavlan det vi kommer fram till och eleverna skriver av. Det finns ett begrepp till detta, men jag har helt tappat bort vad begreppet heter. Har för mig att det är tre ord som oftast förkortas. Är det någon som vet vad jag menar? Hjääälp!


Du menar inte "brainstorming" :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 767
Senast: Angel
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 406
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 083
Kropp & Själ Vet inte riktigt vart jag ska börja, eller ens varför jag skriver om jag ska vara helt ärlig, för att känna mig mindre ensam kanske? Har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 193
Senast: whyme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp