Bukefalos 28 år!

Hjalp!! Skunk!!

Jillybean

Trådstartare
Vaknade vid 4-snaret imorse av att Penny ville ut. Slapper ut henne och gar och satter pa CNN pa tv:n. Har tittat kanske 20 minuter nar jag hor Penny vid bakdorren. Gar dit, oppnar dorren och... :eek: ...motar undan henne med foten och slanger igen dorrn fort som f*n! Hon har blivit nedsprutad av en skunk!!! :crazy: :crazy:

For er som aldrig kant skunklukt ska jag forsoka beskriva: brinnande gummi/ruttna agg/honsskit X 10 000. Det luktar sa otroligt illa att man far svart att andas och tararna rinner. :eek:

Nu har maken akt in till stan for att inhandla gummihandskar och tomatjuice. Hon har blivit nedsprutad en gang forut och det kommer att ta minst tva manader att fa bort lukten. Aven om man far bort den sa att hon inte luktar nar hon ar torr sa kommer hon att lukta skunk sa fort hon blir blot :crazy:

Man ska val ifs vara tacksam att det inte var ett piggsvin den har gangen :smirk:
 
Sv: Hjalp!! Skunk!!

Fy faaaan... Jag har aldrig känt skunklukt, men avundas dig inte :)
Piggsvin?? Var bor du egentligen?? :rofl:
 
Sv: Hjalp!! Skunk!!

Vår hund har också blivit sprayad av en skunk en gång. Klart mindre rolig upplevelse :eek:

Vi ringde till veterinären och hon tipsade också om tomatjuice, men sa att en blandning av väteperoxid (tror jag att det var) och lite diskmedel var det absolut effektivaste för att få bort lukten, vilket vi också använde.
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 373
Senast: Huggorm
·
Hemmet Har de flesta ingen aning om hur skunk luktar. Det gar inte att beskriva. Graden av vidrighet ar varre an nagon kan forestalla sig om...
2
Svar
34
· Visningar
4 071
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Hur ofta klippe/slipar ni klor? Princess Diva driver mig till vansinne ... jag skulle behova klippa hennes klor tva ganger i veckan ...
2
Svar
24
· Visningar
4 847
Senast: NotlikeI
·
Övr. Hund Squid, den lilla Border terriern ... behover jag verkligen honom? En kille? Jag som ville ha en tjej till. Han fungerar fantastiskt med...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 832
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp