S

Spider84

Okej jag får snart få ett eget forum för alla mina jobbiga frågor. :o

Jag sitter och håller på att regga företaget och kom till en punkt som jag inte klarar av att greja själv.

Det står "Uppgifter om Verksamhet" och att man då ska skriva t.ex. "butikshandel med skor" eller liknande. Vad tusan skriver jag som ska bedriva en webbshop med hästutrustning som riktar sig till flera länder i Europa?

Sv: Hjälp!

Precis som du sa :D !
Webshop med hästsportsinriktning med syfte för handel till europa :)

Jaha kan man skriva det så. :o

Trodde det var mer exakt man var tvungen att skriva.

Jag skulle öppna hästsportsbutik (bla) så skrev bara det rakt av :)

Så ja du kan skriva så. Behövs inga fina ord :p

Nice. :bow:

En fråga till. Jag fick skriva ut blanketten eftersom jag inte har någon e-legitiomation.

Hur gör jag med betalning. Kommer det en räkning eller fixar man det på annat sätt. :o

Lycka till :D !!
Vänta tills du får bekräftelsepapper med fskattnummer mm.. då blir man lycklig :D !

:D Det tror jag med all säkerhet. Det är ju då man kan dra igång allt. :banana:

:p Sucka...nu sitter jag med f-skatten istället.

På företagsregistrering (.se) så kan man ju göra ett val mellan:
Ansöka om F-skatt hos Skatteverket

Ansöka om registrering till moms hos Skatteverket

Och några till, men de är inte intressanta. Vilken av dem är det jag vill göra egentligen, eller vill jag kanske ansöka om bägge?
Jag har skickat in själva företagsregistreringen, men jag måste ju även ansöka om f-skattsedel. Och moms ska jag ju betala in så det borde jag också söka?

Harkel...det var inget. Stod ju på hemsidan att jag måste ansöka om "moms" innan jag kan ansöka om f-skattsedel, eller ansöka om bägge samtidigt, men jag lär säkerligen ha ett par frågor om själva ansökan. :o

Ja så kom vi till det. SNI koder...jag är inne och kollar på den hemsidan de har länkat till: Statistiska centralbyrån, men det är inte lätt att hitta rätt där. :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Okej nu har jag hittat några jag tror stämmer. Någon som känner för att bekräfta eller säga att det är fel?

52618 Detaljhandel via internet med böcker, mediavaror (kommer att finnas böcker

52616 Postorderhandel med övriga varor och
52619 vad är skillnaden på dessa två?

Du kan väl sätta båda om inte annat? Jag har ju hästavel (inte veterinärt) och hästutbildning tror jag. Det ena hittade jag en kod till det andra skrev jag bara.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 630
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 207
Senast: Johanna1988
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 016
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 929
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka