Hjelp meg tenke: sadel

Sebastian

Trådstartare
Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde.
Jeg har prøvd følgende saler:
Prestige top dressage, 35 i bomvidde: vippet opp bak.
Anky dressursal: vipper litt opp bak
Wintec Isabell werth, blått jern: vipper opp bak
Bates dressage, uvisst bomjern, men ganske vid: sitter bra
Gold medal dressursal, vid bom: sitter greit.
Kieffer lenox: altfor trang, men vipper ikke.

Vipper de opp bak fordi de er for smale? De går nemlig ikke ned på manken, men beholder avstand mellom sal og manke. Eller er det fordi de er svängd i bommen?
 
Om det är en mer musklad Luso så skulle jag gissa att det både är i koppjärnet de är för smala men också i höjd med stigläderkrämpans placering som de kan knipa. Låter som att de vidare sadlarna passade bättre.

Om sadeln är för svängd så gungar den fram o tillbaka på ryggen och lyfter inte enbart bak.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: Bison
·
R
Hästvård Jeg er en 18 år gammel jente fra Norge som eier en 7 år gammel Orlov traver. Jeg har hatt mye problemer med han, spesielt med ryggen...
Svar
2
· Visningar
1 008
Senast: RonjaG
·
D
Utrustning Hei! Håper dere kan hjelpe meg, da det er veldig vanskelig å få tak i en sadelutprøver her i Polen!! Jeg ønsker å ha en Stübben...
Svar
3
· Visningar
1 011
S
Islandshäst "Gel-pute-salen" som jeg tidligere har pratet om, fikk jeg prøve igjen i dag, og denne gangen fikk jeg ridd Bjartur svett...
Svar
2
· Visningar
2 102
Senast: sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp