Hm, när blev jag gravid?

Jajjemen

Trådstartare
Jag hade mens kring jul, ägglossning kring 5/1 (ej testad, kvalificerad gissning baserad på att jag känner min kropp och känner av äl ganska väl).
Tog gravtest "testa tidigt" två veckor senare dvs 19/1 - negativt.

Hade sedan en "halvmens" nån gång därefter, tror det var under veckan 21-27/2, dock mycket klent och en enstaka dag bara.
Mensen har varit sen, konstig och strulig förr, så jag brydde mig inte så mycket om att inget mer hände, utan har väntat på att kroppen ska räta ut sig och komma igång. Ätit lite sådär och stressat lite och då brukar mensen balla ur.

Då inget händer och det gått fyra veckor så tog jag ett vanligt gravtest idag mitt på dagen för jag hade ett liggande - jättestarkt plus. :confused:
När sjutton hände detta och hur beräknar man något utifrån denna info?

Har inhandlat ett clearblue med veckoindikator och ska testa imorgon...
 
Jag hade mens kring jul, ägglossning kring 5/1 (ej testad, kvalificerad gissning baserad på att jag känner min kropp och känner av äl ganska väl).
Tog gravtest "testa tidigt" två veckor senare dvs 19/1 - negativt.

Hade sedan en "halvmens" nån gång därefter, tror det var under veckan 21-27/2, dock mycket klent och en enstaka dag bara.
Mensen har varit sen, konstig och strulig förr, så jag brydde mig inte så mycket om att inget mer hände, utan har väntat på att kroppen ska räta ut sig och komma igång. Ätit lite sådär och stressat lite och då brukar mensen balla ur.

Då inget händer och det gått fyra veckor så tog jag ett vanligt gravtest idag mitt på dagen för jag hade ett liggande - jättestarkt plus. :confused:
När sjutton hände detta och hur beräknar man något utifrån denna info?

Har inhandlat ett clearblue med veckoindikator och ska testa imorgon...

Det är ju väldigt svårt att svara på. Antingen så blev du gravid på ägglossningen i början av januari bara att det var lite för tidigt att få positivt på testet, och blödningen var något annat. Eller så var det en lite ovanlig mens bara och du har haft en ägglossning till nånstans i början av februari typ. Det kan ju också mycket väl ge starkt positivt på test nu. Men när det är lite osäkert så vore det väl bra att få göra ett VUL för att avgöra.
 
Det är ju väldigt svårt att svara på. Antingen så blev du gravid på ägglossningen i början av januari bara att det var lite för tidigt att få positivt på testet, och blödningen var något annat. Eller så var det en lite ovanlig mens bara och du har haft en ägglossning till nånstans i början av februari typ. Det kan ju också mycket väl ge starkt positivt på test nu. Men när det är lite osäkert så vore det väl bra att få göra ett VUL för att avgöra.

Ja, jag får väl be om ett sådant. Hurpass säkra är de digitala testen på antal veckor?
 
Ja, jag får väl be om ett sådant. Hurpass säkra är de digitala testen på antal veckor?

Till skillnad från de övriga i tråden sa min bm att de är ganska säkra och på mig stämde det också väldigt bra. (Båda graviditeterna).

Däremot litade de inte på den digitala veckoindikatorn på ul-mottagningen då de kallade in mig utifrån senaste mensen.

Hade precis som du en ordentlig mens sen uppehåll och därefter rosa fläckar i trosorna. Min bm sa då att det nog var mens när jag hade rosa fläckar eftersom veckoindikatorn visade att det var mer rätt i tid.
 
Ja, veckoindikatorn visar mycket riktigt 3+, så det var inte jättehjälpsamt, förutom att det då blev gjort senast tidigt i februari. Om svaret hade varit 2-3 hade februari kännas som en något starkare gissning än januari.

Dock hann jag missköta mig lite och gå på party modell större på grund av det negativa testet i januari (var verkligen tvärblankt!) så jag hoppas att hellre att februari stämmer.... :crazy:
 
Att du varit ute och festat en gång spelar ingen roll/gör ingen skada, även om du blev gravid i början av Januari.
Mjae, det borde ju inte göra så mycket, och sånt & värre saker har väl hänt förr. Jag har tröskat igenom en massa studier men jag väljer nog att lyssna på Agnes Wold i detta fallet.
Men lite klantigt känns det såhär i efterhand.
 
Mjae, det borde ju inte göra så mycket, och sånt & värre saker har väl hänt förr. Jag har tröskat igenom en massa studier men jag väljer nog att lyssna på Agnes Wold i detta fallet.
Men lite klantigt känns det såhär i efterhand.
Så tidigt lever väl embryot på gulekroppen så det bör inte vara någon fara. Enormt många gravida kvinnor har faktiskt druckit alkohol innan de visste att de var gravida, så ta det lugnt 😊!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 829
Senast: Luff
·
Övr. Barn Gammal medlem, nytt konto för anonymitet. Jag håller på att noja sönder och letar graviditetssymptom överallt, hjälp :D Jag kan ju...
Svar
10
· Visningar
2 383
Senast: Kaos
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 107
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Ja, jag ska gå till BM men har tyvärr haft skola dom tiderna som BM är öppen och inte haft råd att missa klasser pga tenta på fredag...
Svar
16
· Visningar
1 533
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp