P

Ponnytokig

Ni som är duktiga på hundars beteenden; kan ni svara på min fråga?
Det är så att vi har en strävhårig tax som heter Bella och är 4 år. Allt har fungerat bra men för ett tag sedan så började hon gny när hon är med oss i tv-soffan t.e.x. Hon får gå när hon vill. Då hon fortsätter att gny så tar vi ner henne i köket. Då sitter hon och gnyr där istället. Igår var det värre än någonsin. Då gny/gnällde hon. Vad kan problemet vara? något fysiskt eller psykist??

Tacksam för svar!
 
har hon kanske ont någonstans? eller är hon nödig? prova uteslutningsmetoden, kommer ni inte på ngt så ta henne till en vet som kan kolla så att hon inte är sjuk.
 
Jo,men om hon är nödig så skulle hon väl ställa sig vid dörren :confused:
 
Om hon inte har ont eller är nödig så kanske hon är utråkad eller vill ha eran uppmärksamhet.
Bara en tanke...
 
Så gör min lilla tjej oxå (Lhasa apso) och vi har kommit fram till att hon vill ha uppmärksamhet :smirk:

Hon är en väldigt aktiv hund och sysslar alltid med ngt härhemma...och såfort hon får dåligt med saker att göra gnyr hon, detta är lite konstigt då hon är med i stallet hela dagarna och aktiveras även av ett pass hjärngympa om dagen. :confused:
 
Testa med att rasta henne ordentligt innan ni går och ser på TV, slutar hon inte gny då är det nog bara för att hon är bortskämd? ;) Hon vet att om hon gnäller så är det någon som kommer och lyfter i henne m.m. Börjar hon gny så låt henne inte ligga kvar i soffan utan att hon får gå och lägga sig i sin bädd, så kör vi med våra hundar och hittils har det inte varit några problem.
Lycka till! :)
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 199
Senast: alazzi
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 522
Senast: Exotizc
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 256
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 306
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp