P

Ponnytokig

Ang. veterinärutbildning i Sverige; pratade med min veterinärkusin som sa att hennes kompis som hade 20,0 i betyg (högsta möjliga :o) kom på 20 reserv när hon sökte till veterinärutbildningen i Uppsala!???
Önskade att det fanns mer pengar så de kunde låta alla komma in på utb. och sedan får plugga en termin och sedan göra ett prov. De 80 bästa får fortsätta på utb. På det sättet får alla en chans att visa vad dem går för. Eller så borde det också finnas en privat veterinärutbildning där man betalar för sig. På så sätt försvinner en hel del sökande från den "offentliga" vet.kön :smirk:.
 
...medan de som inte kan betala aldrig kan bli veterinärer :cry: Nej tack, fler offentliga platser är vad som behövs. Särskilt som det är ett bristyrke! Här i Skåne dräller det ju av danska veterinärer som gör sina hundår här som nybakade...
 
*suck*
Jag skrev att om det fanns BÅDE privat och offentlig veterinärutbildning så skulle MÅNGA fler komma in! Både de som har råd och inte har råd :smirk:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning långt och negativt inlägg. Jag blir så ledsen. :( Jag slutade förra året mitt hästjobb pga en incident och blev då timvikarie...
2
Svar
23
· Visningar
2 028
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Hej alla! :) Tänker att jag släpper en del av min "huvudbomb" här inne hos er djurmänniskor! Jag sitter nämligen med världens kaos i...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 644
Senast: lizan
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 369
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp