J

jump_

Nu skriver jag för tredje gången om samma häst :rofl:

Hade ut vet igår och hon sa att det enda hon kunde hitta var att tarmarna var lite för akitva eller va man ska säga..Han hade ingen feber igår heller. Det blev bestämt att han skulle vara i en liten hage några dagar och sedan släppas med dom andra hästarna i grönhagen.
Idag när jag kom ner och tog in honom så hade han fått feber igen, jag vill verkligen inte ta ut veterinären igen och att hon inte kan hitta något igen. Kan detta vara fång utan att det syns just nu eller är det någon annan som har nått tips på vad det kan vara? Han har kissat rätt mkt under dom senaste tre dagarna då han har varit inne pga detta som hänt..Nån som har nått tips?
 
Sv: hmm....

kanske är bättre att ta in hästen till klinik för riktig utredning:confused:
 
Sv: hmm....

De låter verkligen som att hästen skulle behöva åka in till en klinik för en ordentlig undersökning eftersom att vet inte hitta något...
 
Sv: hmm....

pratade mev vet igår och eftersom febern gått ner när han har gått i gräsfri hage så beror febern på gräset..Idag kommer eldprovet, har släppt honom i gräshage för att se om febern kommer tillbaka när han har gått i den hagen, OM han har fått det så vet vi vad felet är..
 
Sv: hmm....

Om det kommer tillbaks skulle jag ta hästen till klinik. Min erfarenhet av "gårds-veterinärer" är tyvärr inte så bra. Är jätte bra att ta ut om hästen ska vaccineras eller liknande men om hästen har symtom av sjukdom är det bättre att åka till klinik. Min åsikt...

Hoppas det går bra med din häst ! :smirk:
 
Sv: hmm....

Jag hade också åkt med hästen till klinik i stället annars hade jag bara oroat mig för att jag inte gjorde tillräckligt för hästen. Du har ju haft veterinär ute flera gånger som inte kunnat hitta vad som är problemet, så då är det väl dags att åka till "experterna"?!

Hoppas allt går bra med din häst!
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 985
Senast: Twihard
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 553
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp