Hmmm Sadelmakare

Z

Znozan

Hur utbildar man sig till det?? *Nyfiken*
Måste hitta på något att göra!! Jag har inte hittat ett enda jobb som skulle passa mig! Och när jag väl hittar något är det hur många sökande som helst, sedan blir det inte bättre av att man är gravid två barnsmor. Vilken arbetsgivare skulle anställa en sådan??
Så nu när jag ändå ska gå hemma och drälla runt ett år till kan jag passa på att fundera ut något.
 
Sveriges enda skola för utbildning av sadelmakare finns i Tärnsjö i Gästrikland (=de som gör så fina selar m.m.). Utbildningen är på 2 eller 3 år och berättigar till studielån, tror även att en del får utbildningen betald av arbetsförmedlingen. Vet tyvärr inte om skolan har någon hemsida.

Om du inte kan/vill gå där kanske du kan få gå som lärling hos någon sadelmakare, men hur du ska försörja dig då återstår väl att lösa.
 
Hoppsan! Tråden hamnade fel, men nu landade den rätt :D

Tack för era svar, skall forska vidare i det hel nu.
Man kan alltid lita på trogna Bukefalare när man är fundersam på något! Tackar och bockar :bow: :bow: :bow:
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: linlar1
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 965
Senast: Mirtai
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
596
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp