L

lenizen

En vovve vars ägare alltid måste visa sin ständiga "makt" över den. När h*n ropar på sin hund så krpyer lilla vovven ihop och svansen åker in mellan benen och tjejen lommar iväg till ägaren.. Vovven är väldigt lyhörd (iaf då jag håller på med henne) och reagerar på minsta viskning.. Jag har aldrig hört ägaren kalla in tjejen vänligt utan det är alltid med väldigt bestämd och hård röst vilket enligt mig är fruktansvärt onödigt på henne för hon kommer fort hör sitt namn.

H*n har även berättat att denna hund är såååååååååå hemsk att klippa klorna på och att dom måste vara minst två och trycka ner henne i golvet etc (vilket inte heller går ihop med min uppfattning om hunden).
H*n har börjat ogilla att jag och vovven kommer så bra överns så sist jag träffade hunden så kallade h*n på vovven så fort jag överhuvudtaget nämnde vovvens namn...
Denna vovve är fruktansvärt kuvad och jag vet inte vilka metoder som har använts för att få henne att bli så :(
Men det gör ont i mig att se.... Ska man fika elelr äta så får inte vovven vara med i köket och hon får inte vara i hallen utan helst ska hon köras iväg så långt bort det går eller upp på andra våningen...och då är det inte gå å lägg dig utan hon körs/jagas iväg....

Jag har försökt prata med ägaren och ägarens sambo men då får jag höra att jag "minsann bara är avundsjuk" för att deras hund är renrasig och inte någon "jäkla korsning" (vilket skulle medföra att deras hund var bättre uppfostrad och lättare att tas med av den anledningen?!). Tilläggas ska kanske att det rör sig om en stor hund och när hon väl får lov till att komma ut och leka med min hund så måste hon gå in efter 15-20 minuter för då är hon trött :confused:

Jaja...kände bara för att skriva av mig..
 
usch! jag blir så arg & ledsen när jag läser detta.

kan du inte ge som förslag att ni börjar på brukshundklubben tillsammans?? om dom får hjälp utifrån så och kanske de tar mer åt sig av det instr. säger utan att du kommer ikläm.

vad har dom hunden till när det enbart är "misshandel" dom utövar??
hoppas verkligen dom inser snarast vad dom håller på med.

:bow: till dig som försöker hjälpa den stackars vovven...
 
Ojoj man blir ledsen när man hör sånt här..

Har själv en vovve här hemma som for illa innan jag fick henne som omplacering, det är 4½ år sedan hon kryper ihop och krälra runt om hon gör nåt hon inte får, men det har blivit bättre..

Går absolut inte att höja rösten åt henne..

Önskar man kunnde göra nåt åt maktgalna hundägare :cry:
 
Dom bor ju en bit ifrån mig så jag träffar dom inte alltför ofta så det är svårt att gå tillsammans, men jag försökte verkligen "pusha" på dom för bruks eller skk då jag gick regelbundet med min kille men dom röstade ner det rejält.. Det var minsann ingenting för dom :(
Dom kunde minsann detta själv...jag försökte motivera mig med att det var en nyttig social bit för vovven men se det behövde då rakt inte hon... *muttrar* Hon fick ju faktiskt träffa andra hundar i bland....
 
jo, det märks att dom e vana hundmänniskor.... not!

hur e det med kontakten till uppfödaren?? dom brukar ju bry sig om vart deras hundar blir placerade...
kanske denne kan hjälpa??
 
Dom hade det förr iaf eftersom att uppfödaren ville träffa alla valparna för att se hur dom utvecklades..men jag vet inte hur det är nu men det går ju att luska lite...måste bara klämma ur dom vart vovven är född...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 300
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 253
Övr. Hund Upplevde en situation häromdagen som kunde blivit farlig, men som tur var löste sig utan att någon hund blev skadad. Har dock efteråt...
Svar
10
· Visningar
1 194
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 012
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp