Hmmmmmmmm...

TheWickedWitch

Trådstartare
Just nu äter hästarna bara hö ute i hagen, men snart kommer ju rundbalssäsongen, och då har de ju fri tillgång, hur sjutton räknar man då !?! Jag har ju ingen aning hur mycket de hinner tugga i sig på en dag ! Och så äter de ju hö inne ändå... *sliter mitt hår* :crazy:
 
ingen aning,men det andra du skall ha är ju mycke mer mettande,så jag har fått höre att dom äten halva mengden ut av det som dóm äter av vanligt torrhö
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
690
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: mily
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 100
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp