Bukefalos 28 år!

Hobbyverksamhet

S

sirisstall

Nu vänder jag mig till er här på buke som har erfarenhet av att ha hobbyverksamhet.
Vad ser ni för för- nackdelar, hade ni hellre velat ha en större verksamhet så ni kunde ha det i företagsform? eller har ni kanske försökt hålla verksamhet liten just för att ha det på hobby nivå. Vad har ni för erfarenhet av SKV?
Vi står just nu med 8 tomma boxar och jag är i valet och kvalet hur vi skall göra med dessa, vi har bara 2 egna hästar och jag vill gärna fylla på i stallet men att starta företag känns stort, dessutom måste jag ju då betala hyra för mina egna hästar.. Vi har inget behov av att tjäna pengar på dessa 8 boxar utan tanken är väl att driva det mer kollektivt, jag vill helt enkelt ha sällskap i stallet. Jag vet att det finns att läsa på SKV s hemsida men nu vill jag höra om er erfarenheter, fallgropar, tips och råd!
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Ska köpa nya får efter en tid utan. Har en jordbruksfastighet med inriktningen "Skogsförvaltning" och har blivit avrådd av den revisor...
Svar
5
· Visningar
1 637
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 426
Senast: QueenLilith
·
Anläggning Vi har äntligen bestämt oss för att det är dags att inreda vårt stall som byggdes för tre år sedan och är nu i full gång att titta runt...
Svar
17
· Visningar
4 273
Senast: Pudlan
·
Äldre Planerar att hyra ut min lägenhet i andra hand under en längre tid. Två funderingar: Man får tjäna upp till 40 000 kr/år utan att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp