Hockeytråden säsong 20/21

Ajaj, nya "onödigt förlorade" poäng på hemmaplan. Men samtidigt får jag vara storsint nog att gratulera till tappert kämpande och välbehövliga poäng för HV kring de nedre strecken! SÅ länge sedan är det ju inte som jag själv satt och glodde oroligt (eller i värsta fall uppgivet) på de där fördömda strecken kring den här tiden typ varje år.

Och personligen ser jag hellre att exempelvis Linköping hockey klööööb får kämpa för (och gärna förlora) sin plats i serien än HV. Än kan (nästan) allt hända!
 
Leon Bristedt. Vilken spelare. Spelare som är lojala mot sporten på det sättet var länge sedan man var med om. Hoppas han får vara med och ta hem guldet till Ängelholm i år.
 
3 poäng. Enkel seger! Undrar om det var säsongens första där inte slarv och tokerier gjort det riktigt svårt.

Starkt! Men självförtroendet kan ju ofta vända med någon framgång när det knutit sig länge dessförinnan. Själv är jag mycket nöjd med kvällens tvåpoängare mot ett också svårt och alltid bra hemmalag i Luleå. :)
 
Den här säsongen är som en himla lång nagelbitande frustrationsövning i hur det varit att vara Röglefan under 2010-talet. En enda svårfångad poäng ikväll igen. Ramträffar, öppet mål-missar, indianare i försvarszon och märkliga domarbeslut avlöste varandra.

Inte många matcher kvar och ganska många poäng måste trilla in för att undvika att spela mot Troja-Ljungby och Tingsryd nästa år.
 
Asså nä. Vad är detta?

Från positiva sidan, nästa år blir det nära till match mot Vita Hästen.
Oj, ingen kul kväll. Jag tänkte på dig i förrgår efter Leksand, hoppas Hv reder ut det här!

Här ser vi första finalmatchen (periodpaus nu) via SVTplay. Går bättre än jag hade vågat hoppas!
 
Heja AIK! Jag vet att Timrå kommer mosa dem, men jäkligt starkt att ändå vinna en gång. Vet en hel del AIK:are som är milt sagt arga/frustrerade att inte kunna ta sig till Hovet ikväll.
 
En riktigt spännande finalmatch som jag var övertygad om att vi skulle förlora när det gick till förlängning. Tur att jag hade fel :D
Vinst även för herrarna, hoppas vi håller på att vända den negativa trenden där.
 
En riktigt spännande finalmatch som jag var övertygad om att vi skulle förlora när det gick till förlängning. Tur att jag hade fel :D
Vinst även för herrarna, hoppas vi håller på att vända den negativa trenden där.

Märks att man är luttrad när man är hyfsat nöjd ändå efter en 2-3 förlust. Det var liksom inte uselt som de två senaste...
 
GUUULD!!!! :bow:
Men jag vill ge Brynäs att det absolut inte hade behövt bli 3-0 i matcher, det har varit riktigt underhållande varje kväll. Kul också att se flera unga tjejer på väg fram, även om jag svurit en del över Bouveng den här serien :p Känns som att klivet till A-gruppen kommer.
DSC_0248.JPG
 
Helvetes jävla skit. Hyfsat spel men så in i Nordens ineffektivt och motståndarna bara studsar in pucken på osannolika sätt.
 
Det är tur att den här tråden blir mer aktiv varje vår så jag märker att det närmar sig slutet :laugh: Jag är Skellefteit by birth och Brynäsare by nån slags lokalpatriotism. Brukar vara högt och lågt varje säsong med andra ord 🙃
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 047
Senast: Fiorano
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: LadySara
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 105
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
908
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp