Hockeytråden säsong 20/21

Typ exakt så, ja! Stämningen hade ju varit så galen i arenan, och i hela Ängelholm med omnejd. Men, det här är ju ändå snäppet bättre än förra säsongen som ju också gick väldigt bra, och så swoosh rycktes slutspelet bara bort - som från ett sockersuget barn som berövas sin största godispåse utan att ha fått njuta av en enda bit.
 
Typ exakt så, ja! Stämningen hade ju varit så galen i arenan, och i hela Ängelholm med omnejd. Men, det här är ju ändå snäppet bättre än förra säsongen som ju också gick väldigt bra, och så swoosh rycktes slutspelet bara bort - som från ett sockersuget barn som berövas sin största godispåse utan att ha fått njuta av en enda bit.

Det går bra nu. För Rögle. Men de förtjänar det, snart semifinal!
 
Försiktig i all sport med att ta ut någon glädje i förskott - men fasen, krossen så här långt är ändå en nivå högre än jag vågat hoppas. Och visst känns det en svag doft av semi efter kvällens match, med Frölunda i brygga. 14-2 i mål efter tre matcher måste man ju ändå säga är ett massivt psykologiskt övertag för lilla bandyklubben, förutom själva grejen med tre raka segrar. :-)

Verkar däremot obehagligt jämnt och därmed allmänt obehagligt för nerverna med varje sekvens av matchserien HV - Brynäs? Vilken sida man än är på dvs.
 
Försiktig i all sport med att ta ut någon glädje i förskott - men fasen, krossen så här långt är ändå en nivå högre än jag vågat hoppas. Och visst känns det en svag doft av semi efter kvällens match, med Frölunda i brygga. 14-2 i mål efter tre matcher måste man ju ändå säga är ett massivt psykologiskt övertag för lilla bandyklubben, förutom själva grejen med tre raka segrar. :-)

Verkar däremot obehagligt jämnt och därmed allmänt obehagligt för nerverna med varje sekvens av matchserien HV - Brynäs? Vilken sida man än är på dvs.

Visst obehag, men sjukt rafflande att få uppleva ”slutspelsstämning” trots att laget hamnat sist by far. På TV-kanaler man kan se dessutom. Känns lite som 2017 och då slutade det väl. Får ladda till torsdag med sonen som mer har givit upp hoppet om årets lag. Som för övrigt är SHL:s dyraste. Dyrast = sist. Nåt snett.
 
Kyld SEMIFINAL-öl upphälld, efter total kross av Frölunda med 20-3 i målskillnad på fyra matcher.

Snart kommer jag att vakna. Bagdad-Bobo Simensen kliver ut ur duschen som head coach i Rögle, och vi harvar omkring i samma kvalmatcher som vi alltid gjort och alltid kommer att göra. Hälften av spelarna är sålda till Växjö och Linköping och den andra hälften är skadade.

Jag frågar förvirrat "men, Bobo/Bobby?! Kvalmatcher, igen? Var är Abbotts? Vi var ju i slutspel, massakrerade motståndet" Men alla tittar bara medlidsamt på mig och skakar på huvudet, Abbotts?! Vad snackar du om, de har ju inte spelat i Rögle på många år. Att de skulle vara tränare? Sportchef? Och Rögle i slutspel, hahaha. Nej nej, det där är något du drömt.
Så: VÄCK MIG FÖR FAEN INTE!!!

 
Sista inläggsdagen i år? Snart börjar en extremt svår match i Gävle.

Önerud in i förstakedjan och Murray ut på extrabacksplats (även om jag skulle önskat på ett flygplan på väg ut ur landet) är i alla fall nån slags förändring. Hoppet är det sista som överger.

Annars blir det nya tag i Hockeyallsvenskan i september.
 
@sjoberga Ja tufft läge minst sagt, men ett varmt och uppriktigt lycka till! Och skulle det skita sig, så ja, Hockeyallsvenskan är ju också en serie. Man får bryta ihop ett tag, men det går över så småningom (jag vet).
 
@sjoberga Ja tufft läge minst sagt, men ett varmt och uppriktigt lycka till! Och skulle det skita sig, så ja, Hockeyallsvenskan är ju också en serie. Man får bryta ihop ett tag, men det går över så småningom (jag vet).

56 matcher där man varje match försökt se något slags tendens till hjärta, fight och finess - med mycket dåligt resultat gör att hoppet är ganska litet. (Nåväl, jag har inte sett alla, men ganska många). Men det är inte över än. Och nästa säsong kommer för mitt HV oavsett vilka motståndarna är.

För övrigt ser Rögle extremt starka ut i år med ett stort självförtroende. Kan nästan inte sluta på annat sätt än guld i år. Men man vet aldrig vad som händer när motståndet hårdnar några snäpp. Luleå och Växjö har också sina ”omöjlig”-matcher.
 
Jag fick pausa i min springrunda för att kolla ställningen men då väntade förlängning (ok lite pausade jag för att jag flåsade av otillräcklig kondition också, och för att det var en vacker solnedgång).

Hårt med nerflyttning efter så många säsonger i högsta serien. :-( Men en sådan säsong som bara är klena förhoppningar och besvikelser på rad är ju faktiskt ganska plågsam även om laget tillhör i högsta serien. Nystart nästa säsong, så kommer ni tillbaks igen - då eller längre fram.
 
Gaaaaaah! Darrar ännu på handen när jag häller upp en segerskål av @athena_arabians alldeles utsökta likör, dagen till ära. Det var tight och spännande igår men det var fasen ännu värre idag. MEN! 2 segrar av två möjliga är det som räknas, oavsett vägen dit. Hoppas bara Seider och Zaar är tillbaks snabbt igen, för det kommer att behövas.

*andas djupt* *få ner pulsen*
 
Haha! Jag har sparat en hutt, faktiskt... bänkad vid skärmen. Rögle har aldrig passerat kvartsfinal förut, så man får förvisso njuta av varje stund nu. Visst sitter tanken på final där och gnager när det är så nära. Men det har varit väldigt jämna matcher och vi saknar både Zaar och Seider i kväll också. Lär krävas både tungt arbete från första till sista stund - plus en del tur med domsluten - även i fortsättningen mot ett starkt och rutinerat Skellefteå.
 
Usch usch, var orolig för detta mht att Skellefteå haft så dålig pp-utdelning tidigare... tung start! Men: Rögle, vi ger oss aldrig.
 
Nåja, ingen finalskumpa idag men en spännande match. Inte helt överraskande att Skellefteå studsar tillbaka på hemmaplan, men tror och hoppas ändock på bättre start för Rögle i morgon. Var ju avsevärt jämnare än siffrorna 4-1, men turen som var på Rögles sida två första var inte det idag med utvisningar och lite skador.
 
Är riktigt imponerad över Skellefteås uppryck! Så tråkigt dock när spelare får gå skadade av isen. Det är ju tråkigt om Rögle ska förlora pga flera nyckelspelare borta även om jag såklart hoppas på att Skellefteå går vinnande ur striden :D. Blir nog en spännande match imorgon. :)
 
Ebba katt tittade på mig med en min av "finns det öronproppar eller" vid 2-0. Vid 3-0 kom hon nära och tittade på mig som "okej, nu har Människan tappat det helt".

Men, nu har hon lagt sig tillrätta igen och detta är fakta:

Rögle
Bandyklubb
Skånes
stolthet
från
Ängelholm
är
i
freakin'
SM-FINAAAAAAAAAAAAAAL!
 
Ebba katt tittade på mig med en min av "finns det öronproppar eller" vid 2-0. Vid 3-0 kom hon nära och tittade på mig som "okej, nu har Människan tappat det helt".

Men, nu har hon lagt sig tillrätta igen och detta är fakta:

Rögle
Bandyklubb
Skånes
stolthet
från
Ängelholm
är
i
freakin'
SM-FINAAAAAAAAAAAAAAL!

En logisk final mellan årets två bästa lag. Även om jag gillade 1995 när HV halkade in som sista lag till slutspel och vann hela klabbet, så känns det bra att Växjö och Rögle nu får göra upp. Kul final med två roligt spelande lag att se på!
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 010
Senast: Fiorano
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
252
Senast: LadySara
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 101
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
904
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp