Hockeytråden säsong 20/21

Jag tänker dra slutsatsen att du syftar till RBK som NV-skåning och emojin och måste bara fråga/ventilera:
hur kunde det bli boarding-utvisning på öppen is? Jag och sambon satt som frågetecken och fattade inte hur de fick den tacklingen till det. :confused: Jag trodde det krävde själva sargen.

Det är en riktig slutsats! Jag såg tyvärr inte matchen utan följde mest resultatrapporteringen bitvis, så har ingen koll på den specifika situationen. Vilket skede var den utvisningen? Kanske lokaltidningens liverapportering har svaret på vad som hände.
 
Det är en riktig slutsats! Jag såg tyvärr inte matchen utan följde mest resultatrapporteringen bitvis, så har ingen koll på den specifika situationen. Vilket skede var den utvisningen? Kanske lokaltidningens liverapportering har svaret på vad som hände.
Måste varit första/andra perioden, i Färjestads zon med tackling i riktning mot mittzon på puckförande. Ska kolla upp om jag hittar något! Var så förvirrande, för det var en helt vanlig ren tackling och om de tvunget skulle ta den för något borde det vara typ charging/interference eller något när det är på öppen is. Började googla boarding för jag blev själv osäker vad det innefattar 😂 Domarinsatsen var ganska udda hela matchen. Edit: det är nog late hit de syftar på enligt stats såg jag nu.
 
Såg också en "ny" domar-situation igår. Leksand fick straff och sedan åkte domaren och tittade på film och sen gick straffen till wash-out-guden istället. Det var mycket lämpligt agerat :)(förmodligen korrekt också).
 
Måste varit första/andra perioden, i Färjestads zon med tackling i riktning mot mittzon på puckförande. Ska kolla upp om jag hittar något! Var så förvirrande, för det var en helt vanlig ren tackling och om de tvunget skulle ta den för något borde det vara typ charging/interference eller något när det är på öppen is. Började googla boarding för jag blev själv osäker vad det innefattar 😂 Domarinsatsen var ganska udda hela matchen. Edit: det är nog late hit de syftar på enligt stats såg jag nu.

Öh, ja, tror jag fattar vilken situation du syftade på nu.
 
Femte raka derbysegern, check. I september 2017 var det mer deprimerande med fem raka derbyförluster. Men det är nya tider nu. Bättre tider, om inte i världen i övrigt, så i alla fall i hockeytabellen. :)

Och ändå svårt att fånga den där vanliga sugande lyckokänslan som hör till av att tvåla till Skånes andra lag, när man saknar det publikjubel som i kväll skulle ha pulserat från bortaläktaren. Och sannolikt lyft hela matchen till andra nivåer.
 
Trots att jag som RBK-supporter börjar bli en smula bortskämd, så var det ändå läge att hicka till och titta en extra gång på kvällens resultat för att ta in det. Luleå är och har varit en tuff nöt för de flesta men historiskt svårt för Rögle. Så att åka hem från Luleå med 0-5 känns som någon form av alltime-rekord resultatmässigt. 😍
 
Påminnelse, småkronorna spelar just sin första match mot Tjeckien. Om The Streak™ ska brytas kommer det vara i år. Sverige har ju haft en usel uppvärmning, inte kunnat spela någon träningsmatch och saknar bl.a William Eklund som spelat så bra tillsammans med Alexander Holtz och Tomas Montén fick ju också covid.

Men, heja småkronor! :nailbiting:
 
Påminnelse, småkronorna spelar just sin första match mot Tjeckien. Om The Streak™ ska brytas kommer det vara i år. Sverige har ju haft en usel uppvärmning, inte kunnat spela någon träningsmatch och saknar bl.a William Eklund som spelat så bra tillsammans med Alexander Holtz och Tomas Montén fick ju också covid.

Men, heja småkronor! :nailbiting:

Nånstans måste ju den stora HV-skaran göra nytta. När det inte verkar bli i SHL.
 
Den här TV-tablå-entryn var rolig i förmiddags:

lhc.png
 
Habs laddar på i nya North Division - kul!

HV värvar i panik och ligger sist även om det inte ser ut så vid en första anblick - inte alls kul. Men imorgon kanske det vänder i Ängelholm efter att Rögle är depp efter att ha förlorat derbyt. Måste typ vinna minst 10 av 15 resterande för att ha en liten chans att undvika den riktiga rysaren mot taggade lag underifrån.
 
Habs laddar på i nya North Division - kul!

HV värvar i panik och ligger sist även om det inte ser ut så vid en första anblick - inte alls kul. Men imorgon kanske det vänder i Ängelholm efter att Rögle är depp efter att ha förlorat derbyt. Måste typ vinna minst 10 av 15 resterande för att ha en liten chans att undvika den riktiga rysaren mot taggade lag underifrån.

Jag har redan tröttnat på de nya divisionerna. Att ha samma lag spela varandra igen och igen och igen är inget roligt. Just nu verkar det som både Leafs och Habs kommer till slutspel eftersom resten av de kanadensiska lagen i västra Kanada är sunkiga.
 
Oj, drama i kvällens drabbning! Jag stack ut och sprang när det stod 0-2 och kom tillbaka nyss till aningen bättre siffror. :D Derbyt senast fick jag för mig att följa via radio, och det var ju en dålig idé. Bäst att inte låtsas om matchen förrän den är slut nu.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: LadySara
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp