Hockeytråden säsongen 21/22

Lillgrådis

Trådstartare
Jamen tabellen ser väl redan rätt trevlig ut? :) Och bara känslan att kolla sammanställningen av matcher och det är inte publiksiffror på "8" eller "0" längre! Och om mindre än två veckor går det att faktiskt boka biljetter till enstaka hemmamatcher i Ängelholm igen, det är ju nästan overkligt men ack SÅ underbart att snart åter kunna uppleva någon match live.
 
Ser MYCKET fram emot denna säsong! Blir en ”trög” start då hemmamatcherna flyttats, så glest spel inledningsvis med fyra raka bortamatcher. Men inledande vinst mot Växjö med ett spel som känns klart lovande, bara (inte värst otippat) försvarsspelet som behöver slipas på. :D

Och så hoppas jag innerligt på en säsong utan skallskador, speciellt efter detta besked. :(
https://www.farjestadbk.se/article/cq9paktk2-23h01/karriaren-ar-over-for-sebastian-erixon
 
En helt meningslös SHL-säsong har inletts, när den absoluta spetsen bidar sin tid i Hockeyallsvenskan. Känns faktiskt jättekonstigt att högstaserien känns så ointressant, eftersom det inte hänt sen jag var barn.

Men får glädja mig åt att det ändå är ganska nära till Stallet och de Vita Hästarna, får se till att åka dit och se bortamatch i alla fall.
 
En helt meningslös SHL-säsong har inletts, när den absoluta spetsen bidar sin tid i Hockeyallsvenskan. Känns faktiskt jättekonstigt att högstaserien känns så ointressant, eftersom det inte hänt sen jag var barn.

Men får glädja mig åt att det ändå är ganska nära till Stallet och de Vita Hästarna, får se till att åka dit och se bortamatch i alla fall.
Usch, förstår det verkligen! Känns lite fel utan HV i serien måste jag säga.
 
Fin inledning ändå. Två bortamatcher, Växjö och Malmö, och två vinster. Offensiv och målskyttar finns i alla fall, utan tvekan! :laugh: Nu känns det inte lika jobbigt att det är två bortamatcher till att tackla innan första på hemmaplan.
 
Usch, förstår det verkligen! Känns lite fel utan HV i serien måste jag säga.

Jo, men inget illa ment, det är en extremt subjektiv upplevelse. Framåt slutspel kanske det ändå är spännande nog för att bli intressant även i år en stund.

(HV vann träningsmatch mot Troja-Ljungby med 9-0 igår så det finns vissa risker att det inte blir så spännande varje match…)
 
Heja Timrå!! 😬😭

Inte så bra försäsong, inte så jättebra inledning av säsongen. Har inte sett någon match alls så kan inte säga något själv, men verkar inte riktigt som att de har fått ihop laget ännu.
 
Väntar på att NHL ska dra igång. Drama i Buffalo som vanligt. De har avsatt Eichel som kapten, han har en infekterad konflikt med ägarna ang behandling av skada. Suck, önskar att någon skulle kunna få bort Rasmus Dahlin därifrån.
 
Ojojoj nu blev det allt några tårar, kombinerat med rysningar över hela kroppen. 💚🤍💚 Poängen gjorde ju inte ont heller även om de satt hårt inne. Och om två veckor är jag också på läktaren igen.

 
Sju vinster, en förlust och ledning i HA efter en inledning med de flesta matcher mot förväntade topplag. Nu väntar matcher mot lag där underskattning nog är största risken att tappa poäng. Marginalerna är liksom inte extrem mellan toppen och botten, det finns mängder av duktiga hockeyspelare i samtliga lag.

(När jag var på match mot Vita Hästen tyckte jag man kunde ana att vissa spelare inte riktigt var med från start och också senare inte riktigt ville sätta in sina högsta växlar - och det ogillar jag starkt av flera skäl. Tur att ”vi” nu har Taylor Matson :love: och Simon Önerud som alltid ger precis det de kan och driver på laget. HV blev utspelade av Vita Hästen i första perioden och kom undan billigt , det kunde ha stått 4-0 efter första)
 
💚🤍💚🤍

5000 pers åter samlade i samma välbekanta arena för att heja fram vårt lag. En lätt overklighetskänsla, och hoppas att det inte blir några pandemibakslag som tar detta från oss igen. Jämn match men rättvist slutresultat.

88DFE144-FEBE-401A-86A0-4D10EC512BD1.jpeg
 
Och idag var det en lite knasig hockeylördag att följa på tv, helt rättvist utifrån matchbilden totalt att hemmalaget Färjestad fick två av poängen till slut.

Men ändå imponerad av Rögles prestation i slutet av tredje perioden; att ta ut målvakten vid underläge 1-3 och ca fyra minuter kvar, kvittera till 2–3, omgående ta ut målvakten igen - och jämna ut till 3-3 och förlängning! 😱 Båda målen signerade Adam Tambellini. Och genom att ta matchen till förlängning och straffar fick vi också med poäng för femtonde matchen i rad. 💚🤍💚
 

Var det för enkelt i början på säsongen eller vad har hänt med HVs form? Eller kanske enstaka plattmatch? För egen del känns det riktigt roligt att Kristianstad är med och krigar i den serien alla fall! Fortsätter Miffo rasa så kanske det blir andra Skånederbyn framöver.

Och Rögletåget tuffar fortsatt på i CHL, efter den smått orimliga insatsen i förra SHL-omgången att även mot Örebro vräka in två mål i slutminuterna - också båda dessa med plockad målvakt. Den här gången efter att dessutom ha hunnit släppa in ett bakåt i tom målbur, och sedan bara fortsätta med sex utespelare, kötta in två mål framåt och ta det till förlängning. Kvitteringen mot Timrå på kl 59.47, kvitteringen mot Örebro senast på kl 59.53. Förvisso tappade vi bonuspoängen i förlängning/straffar men alltså attityden! :eek: 💚
 
Rögle Bandyklubb från ÄNGELHOLM!!! Nu i CHL-final och enda kvarvarande svenska lag. Mycket stolt och mycket lycklig, ännu en gång.

Enda smolket otäck skada på Anton Bengtsson med ändå vissa lugnande besked. Och så då pandemijävelen, om den hindrar fansen att få lyfta fram laget i finalen eller stör upplägget ännu mer.
 
💚🤍💚 🏆🥇!!!!!

Så mycket spänning.
Så mycket skrik.
Så mycket glädjetårar.

Rögle bandyklubb: Tack för att ni är mitt lag. Tack för att ni gjort världen åtminstone i Ängelholm med omnejd så lyckliga och så stolta och fått oss att tänka på något åtminstone någorlunda lättsamt för en kväll. Tack för den svindlande känslan att efter alla dessa år till sist få se en bautasegerbuckla lyftas av det bästa grönvita laget. Och tack som fan för att detta fick ske tillsammans med och inför en maxad hemmapublik.

 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp