Hockeytråden säsongen 21/22

Alltså, jag har alltid fnyst åt tränarbyten i slutet av en säsong, för att det är totalt meningslöst, ingen kan göra underverk på några dagar, liksom. I stand corrected, har nog fnyst för sista gången… Riktigt kul att se ett Färjestad som börjar leva upp till namnen i truppen! :up:
 
Glad över att HV är klar för final. Men lång vila är inte en fördel för dom, det har det aldrig varit.
Tror att dom vinner och kommer tillbaka till SHL men det kommer bli rysligt jobbigt.💙💛
 
Första semifinalen i Hockeyallsvenskan på plats i Jönköping. Första livematchen på länge!

Vi var i Scandinavium för första gången på länge för några veckor sen. Skönt att livet återvänder så sakteliga!

Alltså, jag har alltid fnyst åt tränarbyten i slutet av en säsong, för att det är totalt meningslöst, ingen kan göra underverk på några dagar, liksom. I stand corrected, har nog fnyst för sista gången… Riktigt kul att se ett Färjestad som börjar leva upp till namnen i truppen! :up:

Håller tummarna, vi vill gärna se Frölunda möta FBK i final. 😁
 
SHL behöver Stockholmslagen (jo de gör det om inte annat för exponering) och nu är även Djurgården nedflyttade.
 
Fast derbyn i HA är nog inte så tokigt heller. Fast inte så mycket för SHL förstås :idea:
Jag glömmer aldrig när AIK gick upp för en hel del år sedan och det var derby. Första året så var det i Globen och alla matchvärdar och poliser hade glömt bort klackarna och bara stängt av några sektioner mellan dem. Det blev, err, lite lätt kaosartat. Min bror och brorson var där tillsammans med en kompis som grät av rädsla.

Men när AIK och Djurgården kör igång sina tifon mot varandra på Hovet är det ganska mäktigt. Även om det är ett evigt problem med bengaler.
 
Det gick ganska bra att köra hockeyallsvensk final i fullsatt Husqvarna Garden utan storstadslag. Mäktigt tryck. Och bra resultat. :D

Men på sikt håller jag med @MJLee , att frånvaron av lag från de folkrikaste städerna i högsta serien riskerar att vara dåligt för utvecklingen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 098
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp