Hockeytråden säsongen 21/22

🥳 NHL kör igång ikväll/natt. Ska kolla Tampa-Florida och sedan kanske kika på Wings-Leafs.

@sjoberga Habs öppnar mot Senators klockan ett i natt.
 
Det borde väl vara en hockeytråd 22/23 nu? Här känns det dock som på ”den gamla tiden” igen efter bl a kvällens mindre imponerande prestation, så vi kanske kan låtsas att det är 21/22 ännu. :cautious:
 
Det borde väl vara en hockeytråd 22/23 nu? Här känns det dock som på ”den gamla tiden” igen efter bl a kvällens mindre imponerande prestation, så vi kanske kan låtsas att det är 21/22 ännu. :cautious:
Eller 16/17. En bedrövlig inledning. Inga poäng ikväll heller trots en riktigt bra spelad match.
 
Fortfarande bitter över säsongsnedstängningen 19/20 alla stjärnor stod rätt för återkomst 😫 Men ok 22/23 fjärde gången gilt nu!
 

Bifogade filer

  • E947B577-9EBF-4A56-B7D9-246B00F981DE.jpeg
    E947B577-9EBF-4A56-B7D9-246B00F981DE.jpeg
    156,4 KB · Visningar: 9
Ikväll blir det lite dyster stämning i ishallen i Ängelholm när klockan ringer ut tredje perioden. Hoppet finns. 😬 🥅🏒
 
Tjo! Det har inte varit mycket att skryta om som Röglesupporter hittills den här säsongen. Men en glädjande uppryckning av regerande CHL-mästarna som var tvungna att vinna kvällens returmöte hemma mot Salzburg med tre mål, och såg till att fixa det med lite marginal (5-1). Kvartsfinal nästa och glada miner i Ängelholm. :up:
 
... och så var det lite mindre att skryta om igen denna dag, men får i alla fall gratulera @sjoberga och @Lilla (och ev. andra HV-fans i det tysta)! En tidigare kollega till mig brukade ha en ständig kamp med mig om att flytta runt den andres klubbsymbol i jobbets julgran så att jag satte Rögles i toppen och gömde HVs långt ner in mot väggen - och tvärtom. Men nu jobbar jag inte med några sådana besvärliga människor längre. :D

Nyligen meddelade han att han blivit tvåbarnsfar och har döpt sina pojkar till namn som börjar på H respektive V, samt hävdar han att kommande barn ska heta 7 och 1. (Känns som att det kan bli stopp för produktionen om den planen når fram till frun.)
 
... och så var det lite mindre att skryta om igen denna dag, men får i alla fall gratulera @sjoberga och @Lilla (och ev. andra HV-fans i det tysta)! En tidigare kollega till mig brukade ha en ständig kamp med mig om att flytta runt den andres klubbsymbol i jobbets julgran så att jag satte Rögles i toppen och gömde HVs långt ner in mot väggen - och tvärtom. Men nu jobbar jag inte med några sådana besvärliga människor längre. :D
😂
Ödmjukt av dig. Har inget emot Rögle men med tanke på tabelläget var det VIKTIGT!
Nyligen meddelade han att han blivit tvåbarnsfar och har döpt sina pojkar till namn som börjar på H respektive V, samt hävdar han att kommande barn ska heta 7 och 1. (Känns som att det kan bli stopp för produktionen om den planen når fram till frun.)
 
... och så var det lite mindre att skryta om igen denna dag, men får i alla fall gratulera @sjoberga och @Lilla (och ev. andra HV-fans i det tysta)! En tidigare kollega till mig brukade ha en ständig kamp med mig om att flytta runt den andres klubbsymbol i jobbets julgran så att jag satte Rögles i toppen och gömde HVs långt ner in mot väggen - och tvärtom. Men nu jobbar jag inte med några sådana besvärliga människor längre. :D

Nyligen meddelade han att han blivit tvåbarnsfar och har döpt sina pojkar till namn som börjar på H respektive V, samt hävdar han att kommande barn ska heta 7 och 1. (Känns som att det kan bli stopp för produktionen om den planen når fram till frun.)
Etta är internationellt gångbart kvinnonamn och Sjunne ett gammalt härligt traditionellt svenskt mansnamn. Allt handlar om hur det presenteras….
 
Suck, roligt med seger i första CHL-kvarten men så förbannat onödigt att släppa in Tappara efter finfina 3-0 inför tredje perioden. Det blir en tuff retur.

Kom ihåg för egen del: boka ej tågbiljett i tyst kupé från Göteborg, om det samtidigt går en viktig hockeymatch på SVTplay. I vart fall inte när Rögle gör de tre första målen under resans gång. Tre lätt kvävda mummelglädjerop varvat med nervösa kvävda småljud i kritiska lägen - tyst avdelning har aldrig känts jobbigare att hantera.
 
Jag är verkligen ingen medgångssupporter men efter de två senaste matcherna vette tusan!
I går boxplay halva matchen och idag ger man bort matchen! Hur kan Tommy få vara kvar? Efter idag undrar jag ännu mer. Att inte ta time out är direkt tjänstefel!
Jag är egentligen mest besviken men lite arg också, faktiskt.
 
Jag är verkligen ingen medgångssupporter men efter de två senaste matcherna vette tusan!
I går boxplay halva matchen och idag ger man bort matchen! Hur kan Tommy få vara kvar? Efter idag undrar jag ännu mer. Att inte ta time out är direkt tjänstefel!
Jag är egentligen mest besviken men lite arg också, faktiskt.
En timeout hade varit bra tror jag, under de sista fem minuterna när de bara chippade ut puckar och kippade efter andan. Men det var en rejält skum utvisning på Vigneault som tog LHC tillbaka.

Glädjen var dock stor i fullsatta arenan så jag och sonen slapp vänta i bilköer på väg ut.
 
Ja ja, vad är väl ett CHL-segerfirande på Stortorget i Ängelholm? Det kan ju vara långtråkigt, och dötrist.... och alldeles... alldeles underbart. Dock inte säsongen 22/23, men det allmänna intrycket den här säsongen har ju inte direkt talat för det så här långt heller. Hoppas de kan hitta tillbaka till fokus och skärpa när det bara återstår SHL-matcherna att hålla rätt på nu.
 
@Lillgrådis

Äsch, inte ens kunna skjuta ett skott i PP håller inte. Även om det lika gärna kunde blivit likaläge med lite mer flyt åt bortalaget.

Funderade på om det var dags att boka in ett besök i hallen snart, men tappade entusiasmen något efter de bortklantade poängen senast mot Örebro. Så dagens match har jag inte följt alls men statistiken från den imponerar knappast för något av lagen... elva ynkliga skott på mål från RBK - på hela matchen?! Nästan så att båda lagen hade förtjänat noll poäng. O_o
 
Funderade på om det var dags att boka in ett besök i hallen snart, men tappade entusiasmen något efter de bortklantade poängen senast mot Örebro. Så dagens match har jag inte följt alls men statistiken från den imponerar knappast för något av lagen... elva ynkliga skott på mål från RBK - på hela matchen?! Nästan så att båda lagen hade förtjänat noll poäng. O_o
De får införa ett ”situationsrum ” för matcher som håller för dålig kvalitet - noll poäng till båda lagen och ny gratis biljett till alla som var där om de fortfarande vill komma på nytt.

Det var ingen höjdare så du gjorde rätt i att inte välja denna tillställning.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 104
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp