Hockeytråden

Caps kommer de inte ha några problem att utmana hårt. Lightning är mer tveksamt.

Spelar man, ska man alltid vinna. De lag som hittar på andra övningar för att utnyttja systemet borde ha ett kok stryk.

Det är Arizona som kommer vinna draften eftersom Taylor Hall spelar för dem :rofl:
 
Kung Kenny Jönsson kom gående till sin bil - bredvid min - på parkeringen vid Ica Maxi idag. Jag stirrade och log fånigt och kämpade för att inte brista ut i ett "Kung Kenny!", alternativt ramsan "en Kenny Jönsson, finns bara en Kenny Jönsson". Hoppas att jag bara tänkte det i mitt huvud och inte högt. (Han såg möjligen lite lätt stressad ut att komma därifrån.)
 
Habs slog ut pingvinerna. Få se om samma glöd kan ordnas i nästa omgång.

Laget fortfarande inte övertygade om sin egen storhet ” Say what you want, whether it was ignorance from a young group that didn’t know any better, we believed in our team, we’re having fun with it. ”
 
Många överraskningar och ärligt har det här varit roligare än de vanliga dog days av säsongen där de flesta bara spelar utan att vara motiverade. Nashville ut, även om jag gillar svenskarna där så är det så välförtjänt att Coyotes vann, deras fans och spelare har fått stå ut med mycket. Synd att Oilers försvann, särskilt som jag avskyr Hawks. Kul med Canucks och Elias Pettersson.

Idag bara två matcher men intressanta eftersom de är RR som bestämmer seeding. Båda dessutom på tider man fixar som svensk. Eftersom i princip alla lag jag hejat på har förlorat så tänker jag inte ens nämna det öppet :D
 
Habs ångar på. 5-0 mot Flyers. Roligt.

Hmm. Nu verkar Flyers ha genomskådat det goda, men inte helt korrekt återspeglande verkliga skills, självförtroendet hos ett ungt Montreal. 1-3 i matcher och inga mål framåt alls senast. Kan alltid hoppas på att underskattningen är tillbaka nästa match som kan bli sista.
 
Hmm. Nu verkar Flyers ha genomskådat det goda, men inte helt korrekt återspeglande verkliga skills, självförtroendet hos ett ungt Montreal. 1-3 i matcher och inga mål framåt alls senast. Kan alltid hoppas på att underskattningen är tillbaka nästa match som kan bli sista.

Har inte kollat alla matcher och mest slötittande men Habs väger för lätt. De kan inte hänga med i Flyers hockey. Och Shea Weber har tappat mycket med åldern även om hans slagskott fortfarande är hårt. Han hinner inte med längre i dagens snabba hockey. Och ingen av deras forwards har presterat, varken Drouin eller Max Domi har varit bra. Gallagher försöker men han är bara inte en tillräckligt bra spelare även om han är en liten bulldog. Jag tror det tar slut nästa match. Blue Jackets som är ett mycket bättre lag hade ju oturen att spela mot Tampa och åkte ut idag. Det är fler vinna eller försvinna matcher idag?
 
Capitals första tre matcher var katastrof. Maken vägrade kolla på den den fjärde i ren protest. Ja de åker troligen ut mot islanders. Trist men sant.
 
Sambon och jag vill eventuellt streama SHL denna säsong men har svårt att hitta en sajt som tillåter att man kollar utanför EU.

Vi kommer nog inte kunna se matcherna live heller utan måste gå att spela upp i efterhand.

Måste även gå att spela upp vi telefonen till smart-tv.

Någon som vet någon?
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 015
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 538
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
286
Senast: Hellhound
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
252
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp