Hockeytråden

Jag är lite orolig över morgondagens final nu... Schweiz skulle kunna leva på skrällen och ställa till det! Alla som tvingades välja valde att få möte Canada i finalen, säkert för att man inte trodde något annat var möjligt... MEN ÄNDÅ!
 
Fiala är giftig (som alla som spelat för HV :)) men också en humörspelare. 2-0 till Sverige och tre rejäla tacklingar på Fiala och Andrighetto i första perioden och saken är biff.

Tar Schweiz ledningen kan det bli en nagelbitare.
 
hockey.png
 
Jag följer inte hockey till vardags men kan inte låta bli när det handlar om mästerskap. Men varför bara fyra utespelare i förlängningen?
 
Jag följer inte hockey till vardags men kan inte låta bli när det handlar om mästerskap. Men varför bara fyra utespelare i förlängningen?

Vet inte men det är reglerna. NHL har 3 ytterspelare i förlängning och sedan straffar - vilket vissa äldre NHL fans hatar. Antar att det är för att det ska gå lättare att göra måla helt enkelt.
 
Vet inte men det är reglerna. NHL har 3 ytterspelare i förlängning och sedan straffar - vilket vissa äldre NHL fans hatar. Antar att det är för att det ska gå lättare att göra måla helt enkelt.

Samma i SHL numer. Det blir ett annorlunda, roligare och mer målfarligt spel med bara 3 spelare. Minsta misstag straffar sig stenhårt. Men det blir annorlunda och det är där jag tror kritiken kommer in.
 
Vet inte men det är reglerna. NHL har 3 ytterspelare i förlängning och sedan straffar - vilket vissa äldre NHL fans hatar. Antar att det är för att det ska gå lättare att göra måla helt enkelt.
Fast det blev ingen direkt match med bara fyra spelare tyckte jag? Kanske för att de var så trötta men med bara fyra spelare blev det ju ännu mer ytor och ännu fler byten så jag tyckte hela förlängningen var mest tröttsam faktiskt :meh:
Och det blev ju inga mål
 
Alltså, Las Vegas Knights pre-game show är helt bonkers. Det här är innan själva matchen.



Snacka om att det är Las Vegas. Inte direkt något som stockkonservativa NHL är vana vid :laugh:
 
Jag vill bara säga detta: nu är det bara FYRA dagar kvar till säsongens efterlängtade SHL-premiär! Och min optimism som Röglesupporter är givetvis som alltid på topp den här tiden på året. Men den här säsongen stöds min optimism också av några proffstyckare, vilket känns både väldigt ovant och märkligt. Nästan lite skrämmande.

Jag går i alla fall ut hårt och säger att den här gången så går vi inte för att klamra oss kvar i någon djävla kvalserie. Den här gången går vi på riktigt för topp 8. Må det bära eller brista (helst bära!) Forza Rögle Bandyklubb, Ängelholms stolthet! :bump:
 
Det är dags för nytt guld i vår - för HV såklart.

Ska bli roligt om det lovande lagbygget håller i praktiken också.
 
Jag är nöjd om det fortsätter som genrepet HV- Rögle häromdagen. ;) Men visst känns det underbart när hockeytemperaturen börjar stiga igen! Fotbollen kan roa sig med sitt, det är ändå nu som den riktiga säsongen börjar.
 
Undrar om något lag har njutit så mycket av sin Stanley Cup som Caps, lag och fans gjorde. Det var mer människor vid deras parad än vid Trumps invigning. Konservativt en halv miljon, antagligen betydligt fler. Och laget har man kunnat följa via instagram och twitter och det var helgalet inklusive våra svenskar, särskilt Burakovsky :D Kul att se sådan oblandad glädje, det var dem väl unt, särskilt Bäckis och Ovi. Så de har kämpat under mer än ett årtionde.

 
Wow, kommer bli riktigt intressant med EK65 i Sharks. Det var riktigt oväntat. Trodde verkligen att han skulle hamna i Tampa eller Dallas. Känns lite B med Sharks. Hoppas innerligt att han vinner en Stanley Cup där så han kan riktigt gnugga det i Melnyks ansikte.

Melnyk är nästan NHL:s sämsta ägare, förutom några som Harold Ballard som visste om att personal utnyttjade unga spelare sexuellt. Och Pocklington som sålde Gretzky till LA och sedan hamnade i fängelse för bedrägeri.
 
Snart game on i Saab Arena. LHC - HV i säsongens första drabbning.
Är Linköping så bra som resultaten säger? I så fall lär de ju bli riktigt farliga i år! :up:

Själv är jag mest euforisk över att Färjestad verkar ha både försvar och målvakt i år. Något mjukare framåt som det ser ut än så länge, men nånstans får man väl kanske kompromissa. Det är långt ifrån obefintligt i alla fall. :D Kan nog bli en riktigt bra säsong detta, bara de lär sig att spela 3 mot 3 också.
 
Är Linköping så bra som resultaten säger? I så fall lär de ju bli riktigt farliga i år! :up:

Själv är jag mest euforisk över att Färjestad verkar ha både försvar och målvakt i år. Något mjukare framåt som det ser ut än så länge, men nånstans får man väl kanske kompromissa. Det är långt ifrån obefintligt i alla fall. :D Kan nog bli en riktigt bra säsong detta, bara de lär sig att spela 3 mot 3 också.

Njae . Som HV-fans så gick vi vid 5-1. Himla såll och försvar helt utan ansvar i HV.

Inget av lagen spelade bra, men LHC har ett par riktigt giftiga målskyttar som straffade ett svagt målvaktsspel . Kändes som varje skott gick in på nåt underligt sätt.

Får LHC lite schvung även i speluppbyggnaden kan de nog vara med i toppen.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 047
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 613
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: Hellhound
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp