Hockeytråden

Jäkla Leafs gud vad jag hatar dem, och särskilt Tavares :rage:

Lite Habskärlek kan du väl visa efter tvålande av Penguins sist. Eller på tisdag när de tvålat till Red Wings.....

HV höll på o slarva till det mot Örebro men lyckades hålla undan. Tre viktiga poäng.
 
Självklart! (Man är väl masochist...) Hann inte upp till Löfbergs efter jobbet dock, så min närvaro sker enbart via cyberrymden genom radiosporten, swehockey.se och hd:s referat. Tyvärr ligger Rögle under på alla ställena. :down: Jag tror att det måste vara enade fake news!
 
Självklart! (Man är väl masochist...) Hann inte upp till Löfbergs efter jobbet dock, så min närvaro sker enbart via cyberrymden genom radiosporten, swehockey.se och hd:s referat. Tyvärr ligger Rögle under på alla ställena. :down: Jag tror att det måste vara enade fake news!
Det låter troligt. Jag är övertygad om att alla skott i stolpe och ribba är fake news också. Man kan inte lyckas med så många i en och samma match...
 
Jaha ja, ännu en gång ett tillfälle att gratulera det bättre laget. På lördag har vi LHC hemma. När det äntligen är en hemmamatch, så ska det såklart vara mot serieledaren.

Det positiva tänkandet känns svårt att mobilisera. Men kanske läge att asa sig in till hallen ändå och studera spelet eller bristen på spel live.
 
Trista SHL-resultat. Hur fasen kan man lägga sig ned mot Örebro?

Men glädjande i NHL, Habs rules med en snygg seger över Caps.
 
Iofs är det bra att Wings får en vinst ibland, men detta är deras stora 'tank' år så jag har inte så mycket att de förlorar. Så jäkla skadeglad att Leafs förlorar och Islanders vinner. Tavares är en svikare! Kul att Elias P har fått en sån drömstart i Vancouver trots den fula tacklingen som gav honom hjärnskakning :rage:
 
Har inte riktigt följt hockeyn i år pga omständigheter i livet som inte lämnar så mycket energi över till annat. Har ju följt resutaten för enskilda matcher men haft mindre uppsikt över tabellutvecklingen. Så då lägger sig Luleå lite diskret på en andraplats då. Minns knappt när det hände senast så här pass långt in på säsongen!
Mitt problem nu är att hockeyn är enda området i mitt liv där jag är vidskeplig, så nu är frågan om jag måste fortsätta mitt icke-följande för säkerhetsskull :D
Derby mot Skellet idag och för en gångs skull vågar jag nästan, näästan hoppas :nailbiting:
 
Har inte riktigt följt hockeyn i år pga omständigheter i livet som inte lämnar så mycket energi över till annat. Har ju följt resutaten för enskilda matcher men haft mindre uppsikt över tabellutvecklingen. Så då lägger sig Luleå lite diskret på en andraplats då. Minns knappt när det hände senast så här pass långt in på säsongen!
Mitt problem nu är att hockeyn är enda området i mitt liv där jag är vidskeplig, så nu är frågan om jag måste fortsätta mitt icke-följande för säkerhetsskull :D
Derby mot Skellet idag och för en gångs skull vågar jag nästan, näästan hoppas :nailbiting:
Hoppas, du! :D Skellefteå har inte direkt varit på topp senaste tiden. Det var de inte i matchen mot Färjestad senast heller, trots vinst.

Verkar dock gälla rätt många lag just nu. Personligen välkomnar jag uppehållet med öppna armar nu, så vi kan få tillbaka lite spelare... Sju borta pga skador, varav en förstamålvakten, plus diverse andra viktiga spelare. Var fyra juniorer med i senaste laguppställningen...

Men bortsett från det känns det överlag bra! De är igång, de spelar och de får in mål. Trots fem(!!) ramträffar i matchen mot Växjö. Kan nog bli en himla kul vinter, med många bra lag, som det ser ut nu! :up:
 
Hoppas, du! :D Skellefteå har inte direkt varit på topp senaste tiden. Det var de inte i matchen mot Färjestad senast heller, trots vinst.

Verkar dock gälla rätt många lag just nu. Personligen välkomnar jag uppehållet med öppna armar nu, så vi kan få tillbaka lite spelare... Sju borta pga skador, varav en förstamålvakten, plus diverse andra viktiga spelare. Var fyra juniorer med i senaste laguppställningen...

Men bortsett från det känns det överlag bra! De är igång, de spelar och de får in mål. Trots fem(!!) ramträffar i matchen mot Växjö. Kan nog bli en himla kul vinter, med många bra lag, som det ser ut nu! :up:
Hehe. Vågade inte ens svara innan pga rädd att jinxa :D
Vi har också några skadade men det börjar ljusna lite. Cehlin får vi väl se hur det blir med sorgligt nog. Lundeström kommer behöva ersättas, kul för honom med Anaheim men trist för oss.
Har som sagt inte nån superkoll den här säsongen, men ja, det det ser ju väldigt öppet ut just nu. Kul med lite spänning i serien, det kan sporten behöva!
 
Alltså! Den här utvecklingen, JA TACK! 😄 Ytterst nöjd med även denna omgång. Kan inte minnas när Rögle varit över båda de undre strecken senast, och knappast i november eftersom vi alltid inleder dåligt.

Kan ha varit någon gång i början på -90talet när Christer Abrahamsson var tränare. Då hade vi en gyllene men lite för snabbt övergående svit med bland annat en 10-1 seger borta mot Djurgården samt 10-2 hemma mot Modo.
 
Jag får korrigera mig själv efter ett "Facebookminne" som påminde mig om det overkliga och fantastiska i att i nådens år 2008 så ledde faktiskt Rögle elitserien några galna dagar i början på november, med 33 poäng efter arton spelade omgångar. (Sedan gick det över, och vi hamnade på kvalplats som vanligt.)

Igår hade jag nöjet att se matchen på plats i Lindab arena. Också ovant att komma till en match och med visst fog förvänta sig tre poäng, men det funkade trots viss hybris. Även om det dröjde till sista perioden att få en rättmätig utdelning i målprotokollet.

Jämfört med de senare åren så är det i alla fall en fantastisk trend att ha kasserat in 27 poäng efter 18 omgångar och en niondeplats, endast sex poäng från tabelltoppen.

Förra året hade vi efter 18 matcher skrapat ihop sorgliga 11 poäng varav två trepoängssegrar, -36 i målskillnad och en rocksteady sistaplats. Då var det 33 poäng till tabelltoppen. :crazy:

Säsongen dessförinnan vid samma omgång 15 poäng, -19 i målskillnad och nästjumbo i tabellen. 2015 något bättre, en tiondeplats på 23 poäng.
 
Bra dag att läsa lokaltidningen till kaffet. Själin tränar för fullt på is efter en månad borta, och försiktigt positiva besked även om Cehlin :love: Jävla skitår med hjärnskakningar för våra spelare i år. Tragiskt på så många plan hur sporten har utvecklats på den punkten :(
Men jag tyckte jag läste något om att det blivit lugnare sett över hela ligan hittills den här säsongen, eller har jag drömt det?
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 021
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 569
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
288
Senast: Hellhound
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
252
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp