Hockeytråden

Bra dag att läsa lokaltidningen till kaffet. Själin tränar för fullt på is efter en månad borta, och försiktigt positiva besked även om Cehlin :love: Jävla skitår med hjärnskakningar för våra spelare i år. Tragiskt på så många plan hur sporten har utvecklats på den punkten :(
Men jag tyckte jag läste något om att det blivit lugnare sett över hela ligan hittills den här säsongen, eller har jag drömt det?
Låter ju positivt om det är så. Färjestad har drabbats av ett gäng i år, sen är det ryggskador, avslitna korsband och andra knäskador och diverse annat... På tok för många skadade i alla fall, men det verkar vara fler lag som drabbats.

----
Fredagsmatch. Första perioden var under all kritik. Tur att det är Patrik Westberg som kommenterar, han livar alltid upp. :D
 
Ojojoj, kvällens resultat kanske största OMG-faktorn hittills på säsongen. Det har gått 24 ÅR, 8 månader och 14 dagar sedan Rögle vann i Scandinavium senast. Förra millenniet.

Kvällens avgörande målskytt Daniel Zaar är född efter den matchen. Rögles förra bortaseger i Scandinavium kom ett par veckor efter Foppas avgörande straff i OS-finalen. Jag pluggade fjärde terminen på universitetet. Tre Kronor började sändas senare samma år på TV4. Det är orimligt länge sedan, och nu äntligen. Allt kan fasen hända denna säsong.
 
Haha, tror ni det var roligt att befinna sig på Hovets VIP-avdelning idag eller? :D Till och med en vakt erbjöd sig med ”vi kan prata sen, efter matchen, om det känns jobbigt med den där halsduken” när Djurgården ledde med 2-0. När det stod 2-3 var han dock inte ett dugg sugen på att prata längre... :laugh:
 
Elias Petterson Rookie of the Month i Oktober och Rasmus Dahlin i november :up: Nu när Finlands gyllene generation är här så måste något hända om Sverige ska kunna hänga på, lite.
 
HV tuggar äntligen på. Först en rejält oförtjänt seger borta mot Rögle ( @Lillgrådis ) och sedan uppföljning med en bra insats mot Lakers igår.

Sikte mot 6 nya poäng i dubbelmötet med Mora och kanske en slutspelsplats kan verka sannolikt igen.
 
HV tuggar äntligen på. Först en rejält oförtjänt seger borta mot Rögle ( @Lillgrådis ) och sedan uppföljning med en bra insats mot Lakers igår.

Jag känner mig ännu upprymd efter den storslagna trepoängaren i Scandinavium, så jag kostar på mig ett litet grattis trots den oförtjänta segern. :) Men sedan får det räcka!

Jag känner mig ambivalent på ett ovanligt sätt, i vanliga fall brukar jag bara hoppas på att de två sista lagen i tabellen (utom RBK då) ska förlora så mycket och ofta som möjligt. Då kan man vara nöjd med ganska många resultat, oavsett vilka lag som toppar tabellen. (Utom Malmö, såklart!) Men nu vill jag ju att topplagen OCKSÅ ska förlora, så att Rögle tar in på dem. Samtidigt som jag helst ser att avståndet neråt är detsamma eller ökar. Ett lyxdilemma.
 
Jag fattar inte riktigt vad det är som händer, men oj vad jag gillar det!! :heart Dessutom förlängt med Connolly vilket känns himla bra :D
 
Rögle förlorar - mot Örebro?! :eek: :rage: Mycket obehagligt. I juletider ska man väl inte bryta gamla fina traditioner, som att detta har varit våra säkraste trepoängare att bara håva in. :mad:

(Nåja. Grattis, @Tassetass - det får väl gå för den här gången)
 
Det börjar dra ihop sig. Förbi ärkefienden om än med en match mer spelad, och jag trallar med försiktig optimism på "oooh I like it" och "The only way is up". :love: :heart

2019-02-14.png
 
Vinster mot dom där svartgula, det kan vara dom bästa vinster jag vet :love:

Ok, ärligt talat finns det rätt många vinster som är "dom bästa vinster jag vet". Den bästa är den senaste, typ? :D
 
Rögle Bandyklubb är klart för slutspel. Är det så här det känns för alla som hejar på andra lag? Slippa grubblande med ångest och magknip över den där förbannade kvalserien år efter år efter år. Inte ens behöva vara lycklig över att säsongen är slut i ingenmansland på plats 11-12.

Utan bara... gå till slutspel. Det är en overklig och sjukt ovan känsla. Men det är en väldigt bra och skön känsla. :)
 
Rögle Bandyklubb är klart för slutspel. Är det så här det känns för alla som hejar på andra lag? Slippa grubblande med ångest och magknip över den där förbannade kvalserien år efter år efter år. Inte ens behöva vara lycklig över att säsongen är slut i ingenmansland på plats 11-12.

Utan bara... gå till slutspel. Det är en overklig och sjukt ovan känsla. Men det är en väldigt bra och skön känsla. :)
Haha, jag fick upp ett minne på Facebook idag, där en vän uttryckt hur hemskt det var att bo med en Färjestadsupporter (jag) efter att Färjestad missat slutspel för första gången på 20 år... Jag lever liksom i en värld där det är ett riktigt kasst år om vi åker ur i kvartsfinal. :D Halvkasst om vi åker i semi... :angel:
 
Eller som jag skrev på ett annat forum, känslan har varit att stå där på avstånd - alltid på avstånd - och intala sig själv "Nåja. Vad är väl ett slutspel i hockey? Det kan ju vara fruktansvärt långtråkigt... och dötrist... och tråkigt, och... och... alldeles, alldeles underbart" *djup trånande suck*

 
Senast ändrad:
Eller som jag skrev på ett annat forum, känslan har varit att stå där på avstånd och intala sig själv "Nåja. Vad är väl ett slutspel i hockey? Det kan ju vara fruktansvärt långtråkigt... och dötrist... och tråkigt, och... och... alldeles, alldeles underbart" *djup trånande suck*


Haha, jag är också i "Vad är en bal på slottet"-stadiet. :D Örebro kämpar och sliter för att kanske, kanske, kanske nå slutspel. Men mest är jag lättad över att Örebro är klara för spel i SHL nästa år, allt annat är bara bonus.
 
Ja det är ju där vi mindre bortskämda supportrar brukar sätta ribban liksom? "Yes! Vi slapp kvalserien!" Men Örebro har varit starka nu - kan bli riktigt farliga om ni tråcklar er över nästa streck också! Och kanske är det inte så psykologiskt dumt att kunna gå in i ett slutspel med den där känslan att nu är det bonus, nu bara kör vi.
 
Ja det är ju där vi mindre bortskämda supportrar brukar sätta ribban liksom? "Yes! Vi slapp kvalserien!" Men Örebro har varit starka nu - kan bli riktigt farliga om ni tråcklar er över nästa streck också! Och kanske är det inte så psykologiskt dumt att kunna gå in i ett slutspel med den där känslan att nu är det bonus, nu bara kör vi.

Verkligen!

Ser fram emot slutspelet oavsett, tror fan på SM-guld för Lule i år! :bump:
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: LadySara
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
12 443
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp