Hockeytråden

Intressant lär den bli, frågan är vilket underhållsvärde den når upp till med eftersom det är ligans tråkigaste lag mot ligans fulaste lag. :rofl::D
Men Färjestad kan ju göra mål även i boxplay nu för tiden, övning ger färdighet, liksom. :angel::rofl:

Nä, helt ärligt, jag tror det blir tufft att slå Luleå. Även om Färjestads försvar klivit upp några snäpp är det inte helt stabilt, så det är ju där svagheten sitter (om än långt ifrån så svagt som förra säsongen). Styrkan är ju dock tre galet bra kedjor, så håller de uppe spelet de haft det senaste borde det kunna räcka till final i alla fall.
 
Men Färjestad kan ju göra mål även i boxplay nu för tiden, övning ger färdighet, liksom. :angel::rofl:

Nä, helt ärligt, jag tror det blir tufft att slå Luleå. Även om Färjestads försvar klivit upp några snäpp är det inte helt stabilt, så det är ju där svagheten sitter (om än långt ifrån så svagt som förra säsongen). Styrkan är ju dock tre galet bra kedjor, så håller de uppe spelet de haft det senaste borde det kunna räcka till final i alla fall.

Jag tror det handlar om vilket lag som har en bra dag, eftersom båda är så bra på det de är bra på, eller hur man ska säga. Har båda lagen en bra dag så kommer det bli en kul match där nån liten snöflinga på isen kommer att avgöra hur pucken studsar.
 
Det är ganska mycket öken den här säsongen. Inte mer än enstaka matcher med bra prestationer, annars kastas det puckar, görs självmål, läggs indianare och missas öppet mål - i massor i varenda eviga match. Det blir svårt att ens tänka sig matchvinst i ett slutspel just nu.
 
Luleå har haft rätt tråkigt spel sett till underhållningsvärde. Det är stabilt, men inte roligt att titta på, liksom. Och Färjestad leder utvisningstabellen, rätt stort. ;)
Jag hittade inte nån sån statistik för den här säsongen så jag visste inte det.
 
Det är skönt att, som värmlänning boendes i Stockholm, kunna gå till jobbet med huvudet högt även efter en förlust mot Djurgården. Serieseger slår högre och JÄKLAR vad det ska snackas hockey idag! :D
 
Det låter bra tycker jag. :D

Väl mött, hur som helst! Och grattis Färjestads fans till att avsluta serien i topp om än i jämn kamp. Och grattis @Tassetass till en stark klättring av Örebro ända till slutspel, kul!

Det var då det. Igår vändes till vinst efter 10 raka hemmaförluster mot LHC. Brithen o co ska få en tuff utmaning mot sina gamla lagkamrater. Det kan bli en rolig start på slutspelet, brukar vara tuffa fighter med mycket chanser. Och ganska ovisst på förhand .
 
Ah, så skönt att vi tog det till en fjärde finalmatch idag!!!!
Första matchen under slutspelet jag överhuvudtaget har kunnat följa. Vi har gått vidare på tre raka i kvart och semi och nya systemet med bäst av fem innebär att vi startar med en hemmamatch och sedan två borta. Det innebär också att våran "hemmaplansfördel" inte gett oss en enda helgmatch hemma vilket känns mindre kul med tanke på publikintäkter :cautious: Våra hemmaonsdagar hittills har jag suttit på ett tåg, men nu till veckan så är jag på plats!

Typ OnT bild på nöjd supporterSkrälle. Well, nöjd att matte slutat skrika i soffan i alla fall:D
26812
 
Ah, så skönt att vi tog det till en fjärde finalmatch idag!!!!
Första matchen under slutspelet jag överhuvudtaget har kunnat följa. Vi har gått vidare på tre raka i kvart och semi och nya systemet med bäst av fem innebär att vi startar med en hemmamatch och sedan två borta. Det innebär också att våran "hemmaplansfördel" inte gett oss en enda helgmatch hemma vilket känns mindre kul med tanke på publikintäkter :cautious: Våra hemmaonsdagar hittills har jag suttit på ett tåg, men nu till veckan så är jag på plats!

Typ OnT bild på nöjd supporterSkrälle. Well, nöjd att matte slutat skrika i soffan i alla fall:DVisa bifogad fil 26812

Synd, LHC behöver lite framgångar i klubben. Men kul med en match till, det är ganska spännande att se hur LHC reagerar på förlusten.
 
Synd, LHC behöver lite framgångar i klubben. Men kul med en match till, det är ganska spännande att se hur LHC reagerar på förlusten.
Jag vill ju såklart att vi vinner, men gör vi inte det tänker jag trösta mig med att det är bra för damhockeyn i stort om det blir spridning på framgångarna :up:
Samtidigt som jag verkligen, verkligen skulle vilja se att Luleås satsning ska betala sig. Det är mig veterligen enda klubben i SDHL som betalar alla seniorer lön och jag personligen är övertygad om att det är den vägen "vi" måste gå. Klubbarna måste våga satsa först för att sponsorerna ska våga. Och jag tror att samma gäller för publiken. Det är klart att storlek på städerna spelar roll, där något mindre städer kan ha en fördel, men publiksiffrorna skiljer sig ju stort.
 
Fast igår var det mest stolpe ut.

Det var inte stolpe ut lika mycket som att det var ett stolpskott; huvuddomaren. Jag tycker inte han är så värst bra på sitt jobb (aldrig tyckt, och jag lägger alltid märke till när han dömer eftersom han kommer från min gamla hemkommun).
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 047
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 630
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: Hellhound
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp