Hockeytråden

En på alla sätt vidrig start. Lång och plågsam match att genomlida i referatform. :banghead: :wtf: :cry:

Dagsnotering optimism: 2, 5 %. Och de bygger på att det förhoppningsvis bara kan bli bättre nu. :meh:
 
Optimismprocenten gick upp till en registrerbar nivå när Aaltonen gjorde ett mål. (wow, bara 2-14 i målskillnad där ett tag!) Nu är den under mätbart igen. Medan jag skrev detta gick den ännu längre ner. Nu ger jag fan i det här och drar och tittar på teater i stället.

I torsdags kväll valde jag att se Det. En skräckfilm om ett monster som dödar barn var mer festligt än att följa den matchen.
 
NHL premiär inatt! :bump:Visserligen inte precis världens roligaste lag, Toronto-Winnipeg. Men kul att kolla på Nylander och Andreas Borgman har ju också slagit sig in.

Kommer nog inte att orka kolla på de senare matcherna. Dessutom, Pens vägrar jag av princip att se. Och inga av WC matcherna är några jag vill se. Varken Oilers-Flames eller Flyers-Sharks är särskilt intressanta.

Hittat en bra stream, enda problemet är att, i enlighet med demografin av hockeyfans, så det bara reklam för bilar och mat, dvs ribs och burgare och liknande. Hjälp vad hungrig man blir mitt i natten :crazy:
 
Det är märkligt. Inför Capitals premiär mot Devils pratade jag och sambon om att Ovie behövde hitta nya sätt att göra mål på.

Nu har han gjort två hattrick :angel:
 
Örebro börjar faktiskt få lite ordning på skutan nu, känns det som. De har lyckats värva en riktigt bra målvakt i Eero och igår visade andremålvakten Brage att han är fan inte kattskit heller. :up:
 
Brynäs är katastrofalt dåligt.
Hur kan de tappa spelet så in i helskotta.
Jag är troget fan sen många år men hjälp.
Inget fungerar alls.
 
Kul att Red Wings får börja med två vinster, det kommer det inte vara gått om i vinter. Yowsa vilka målsiffror det varit den här säsongen. Ovie är ju helt fantastisk. Sju mål på två matcher. Härligt att han får klappa till ungtupparna Laine och McJesus. :up: Oj vad jag njöt när Hawks massakrerade Pens även om Hawks inte är några favoriter. Tyvärr blev ju Nashville b tilltvålat inatt :mad:

@sjoberga Det var det här med Habs... :D
 
Kul att Red Wings får börja med två vinster, det kommer det inte vara gått om i vinter. Yowsa vilka målsiffror det varit den här säsongen. Ovie är ju helt fantastisk. Sju mål på två matcher. Härligt att han får klappa till ungtupparna Laine och McJesus. :up: Oj vad jag njöt när Hawks massakrerade Pens även om Hawks inte är några favoriter. Tyvärr blev ju Nashville b tilltvålat inatt :mad:

@sjoberga Det var det här med Habs... :D

39-23 i skott och ändå 1-6 i baken. Men det är många matcher kvar.
 
Har faktiskt vissa förhoppningar på Örebro i år, något jag inte brukar ha. :D Ska bli så himla intressant att se vad som händer med de nya spelarna och hur coachen fått ihop laget nu när han fått förbereda dem i lugn och ro.

Verkar befogat så här långt - Örebro har överraskat i vart fall mig hittills i år! Min hockeydepression har även lindrats av de senaste matcherna, inte minst den härliga hemmasegern mot FBK, så nu pallar jag följa med i realtid igen. I alla fall ett tag (ingen hybris här).
 
Verkar befogat så här långt - Örebro har överraskat i vart fall mig hittills i år! Min hockeydepression har även lindrats av de senaste matcherna, inte minst den härliga hemmasegern mot FBK, så nu pallar jag följa med i realtid igen. I alla fall ett tag (ingen hybris här).

Örebro har överraskat alla. :D

Är SÅ himla avundsjuk på maken som fick se matchen live igår! Alltid skönt med vinst, alltid extra skönt att slå Färjestad. :devil: :D
 
@sjoberga nu kommer Habs att rensas på solskensfans, 1-7 och hela laget är allmänt virrpannor. De saknar redan Subban och Webber kommer bara att bli sämre och sämre, samtidigt som han kostar hur mycket som helst. Toronto bröt ju tom en 14 år lång förbannelse! :D Jag står inte ut med Leafs fans men kul att det går så bra för firma Nylander-Matthews.

Svenskarna har öht börjat bra. Suck, tyvärr är Red Wings, precis som förutspåtts, ganska usla. :mad:
 
@sjoberga nu kommer Habs att rensas på solskensfans, 1-7 och hela laget är allmänt virrpannor. De saknar redan Subban och Webber kommer bara att bli sämre och sämre, samtidigt som han kostar hur mycket som helst. Toronto bröt ju tom en 14 år lång förbannelse! :D Jag står inte ut med Leafs fans men kul att det går så bra för firma Nylander-Matthews.

Svenskarna har öht börjat bra. Suck, tyvärr är Red Wings, precis som förutspåtts, ganska usla. :mad:

:mad: Det är en lång säsong. Kan bara bli bättre. Stanley Cup firande i Montreal till våren för första gången på länge? 25-årsjubileum av senaste rättvisa utdelandet av bucklan?
 
Ser fram emot en god hockeydag.
Först en bortaseger för HV mot Smålandsrivalerna i Växjö (på plats) och sedan strax efter midnatt en hemmaseger för Habs mot ett klöddigt Rangers. Det är dags för båda lagen att komma in på en winning streak nu.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 047
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 629
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: Hellhound
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp