Hockeytråden

Tampa-Buffalo om en halvtimme i Globen. För de som inte har TV6, PM om ni vill ha en (engelsk) stream :angel:
 
Fin fem-nolla ikväll och sju-etta sist. Skåningarna fick åka hem tomhänta, som vi varit vana vid många tidigare säsonger.
 
Ja jisses! Bara att hänga läpp en stund, och gratulera till rättmätiga poäng @sjoberga !

(Och önska Brithén och Everberg tillbaka i fullt slag snarast möjligt.)

De var nog rättmätiga men jag är inte van vid att puckarna studsar nästan 100 - 0 till HV i alla situationer, vad det än handlade om. Det måste vara ganska tufft att spela på andra sidan en sån kväll.

Hoppas också att inte Rögle tappar det fina de kört hittills, men det är två tuffa skador att ha.
 
Jahapp, då leder vi serien igen! O_o :D

Plågsam match. Det där med att hoppas att PP ger större chans till plusmål får jag nog släppa den här säsongen. Effektiv finländare med fel tröjfärger hade de släppt in i hallen tyvärr.

Men grattis ! Örebro förtjänar placeringen.
 
Plågsam match. Det där med att hoppas att PP ger större chans till plusmål får jag nog släppa den här säsongen. Effektiv finländare med fel tröjfärger hade de släppt in i hallen tyvärr.

Men grattis ! Örebro förtjänar placeringen.

Man kan i vart fall inte hoppas på så många PP-mål mot Örebro, jäklar vad duktiga de är i numerärt underläge.

Tack för gratulationen! Börjar ju faktiskt kännas som att vi förtjänar det och att det inte bara är tur. :D
 
Första JVM matchen har just börjat. Sverige-Finland!!! Heja Sverige. Jag, den minst nationalistiska personen, blir alltid förunderligt patriotisk när det kommer till internationell hockey. Krossa kattungarna! :banana:

1577384474353.png
 
Snart dags igen. En bra seger mot Örebro , men kostsam pga överfall av mindre begåvad örebroare. Fansen skämde sen ut sig rejält genom att håna skadad spelare.

Men nu tar vi Schweiz.
 
Tjoho! Fienden besegrad också i säsongens tredje derby - och trots match i Fiendeland, blev hemmapubliken nertryckta och tystade även på läktaren av stolta RBK-fans. Mycket mycket mycket bra. :)
 
Tjoho! Fienden besegrad också i säsongens tredje derby - och trots match i Fiendeland, blev hemmapubliken nertryckta och tystade även på läktaren av stolta RBK-fans. Mycket mycket mycket bra. :)

Det gick fint även utan Höglanders Zorro-målande, en glad sambo hemmavid!
Dock är jag mer NHL-biten och är väldigt glad att Road to Winter Classic dragit igång, är nog snyggaste sport-serien även om HBO gjorde det bättre.
 
Äsch höll på att missa Sverige-Schweiz men det verkar gå bra. Jösses dock, har Kanada någonsin blivit så utskåpade? Iaf i juniorsammanhang? :banana:🤔
 
Underbar tv-eftermiddag med hockeylördag och tre nya poäng till Rögles hjältar! 😍😍😍 De där +20 åren av förluster i Scandinavium har liksom inte samma tyngd av dåligt omen längre. 💚
 
Var har ni tagit vägen, hockeyintresserade? Inne på slutspurten nu ju, och jämnt och spännande om plats 2-8! Ska ta mig in och se någon av de sista hemmamatcherna i serien, och hoppas och tror att det sedan blir tillfälle för att gå på några riktigt spännande hemmamatcher till. :love:
 
Var har ni tagit vägen, hockeyintresserade? Inne på slutspurten nu ju, och jämnt och spännande om plats 2-8! Ska ta mig in och se någon av de sista hemmamatcherna i serien, och hoppas och tror att det sedan blir tillfälle för att gå på några riktigt spännande hemmamatcher till. :love:
Jag är här, men det är ju nästan pinsamt att se på hockey nu för tiden... :angel:
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: LadySara
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
12 407
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp