Hockeytråden

Ovechkin blev hyllad i capital one arena i natt. Jag lyckades hålla bort tårarna tills hans föräldrar dök upp. Då var det kört. Så fruktansvärt blödig.

Och så gjorde han ännu ett mål och även det vinnande staff målet. Vilken otrolig spelare.
 
JA jag bekräftar att detta är ett s k i-landsproblem, i klass med att Göteborgsvarvet skjuts upp på obestämd tid - men som Röglesupporter måste jag i alla fall få ställa frågan: KUNDE inte det där jävla viruset ha slagit till typ vilket annat år som helst? Nähä, tydligen inte!

Utan exakt våren 2020 måste det ske, när krokus och påskliljor blommar för fullt och Rögle och Ängelholm med omnejd äntligen hade laddat upp med tunnor av konfetti, karnevalståg, grönvita kostymer, pukor och trumpeter, ett stort självförtroende och fest på Stortorget för varje vunnen slutspelsmatch. Avgå, någon/något! :arghh:

I kväll blir det derby för tomma läktare, och en fullsatt folkfest byts mot en ödslig tystnad. :cry: Mög.
 
…. men ändå: Rögle är TREA efter 52 omgångar av S-H-fucking-L. Kvalificerade för CHL. Och TREA i landets högsta serie, med andraplatsen bara något förargligt litet mål bort.

Hur mycket party slutspelet än kunnat bli, så låt mig njuta en stund av detta - så oerhört vackra - konstaterande med ett glas gott vin och i en folksamling avsevärt mindre än 500 personer. Rögle, vi ger oss aldrig. Skål för det! :heart
 
…. men ändå: Rögle är TREA efter 52 omgångar av S-H-fucking-L. Kvalificerade för CHL. Och TREA i landets högsta serie, med andraplatsen bara något förargligt litet mål bort.

Hur mycket party slutspelet än kunnat bli, så låt mig njuta en stund av detta - så oerhört vackra - konstaterande med ett glas gott vin och i en folksamling avsevärt mindre än 500 personer. Rögle, vi ger oss aldrig. Skål för det! :heart
Ja, imponerande måste jag säga! Trodde helt ärligt att raketstarten de hade i början på säsongen var lite mer av en tillfällighet och skulle dala senare, men icke!

Grattis till snygg placering!

Själv har jag känt lite oro under de senaste matcherna, då Färjestad haft 7-8 juniorer i laguppställningen... Skador och sjukdomar och vissa spelare tror jag har vilats ”lite extra” inför slutspelet. För igår var nästan alla med igen, liksom målskyttet. 7 mål in och en fin andraplats. :D
 
…. men ändå: Rögle är TREA efter 52 omgångar av S-H-fucking-L. Kvalificerade för CHL. Och TREA i landets högsta serie, med andraplatsen bara något förargligt litet mål bort.

Hur mycket party slutspelet än kunnat bli, så låt mig njuta en stund av detta - så oerhört vackra - konstaterande med ett glas gott vin och i en folksamling avsevärt mindre än 500 personer. Rögle, vi ger oss aldrig. Skål för det! :heart

Rögle har gjort en riktigt bra säsong och jag har på känn att de kan göra ett bra slutspel också om det bara kommer igång.

HV tappade en fin andraplats efter första perioden genom att göra en riktig plattmatch mot leksingarna. Från andra till femte plats i SHL på mindre än 30 minuter. Roligt ändå att det har varit så jämnt bakom Luleå.

Men det var ganska annorlunda med publikfritt. Inte på det positiva sättet. Kunde nästan tro att det var en CHL-match.
 
För egen del hoppas jag att dom ställer in resten. Tråkigt för att jag tror att vi, trots en historia av sämst när det gäller, faktiskt hade haft en reell chans att vinna. Men att spela slutspel i tomma arenor, och sen inte kunna fira ett guld på stan efteråt? Nä. För att inte tala om vilken kris i klubbkassorna det lär bli med slutspelsutgifter men inga inkomster.

Men för damerna rullar det på, final nr 2 sänds på svtplay ikväll! Tveksam till att vi fixar att vända det här, även om vi faktiskt har ett helt lag nu. Tror det är viktigt för damhockeyn att fler steppar upp och börjar vinna, och det är HV väl unt efter den här säsongen. Även om jag så klart inte skulle bli ledsen över ett guld till :angel: :D
 
För egen del hoppas jag att dom ställer in resten. Tråkigt för att jag tror att vi, trots en historia av sämst när det gäller, faktiskt hade haft en reell chans att vinna. Men att spela slutspel i tomma arenor, och sen inte kunna fira ett guld på stan efteråt? Nä. För att inte tala om vilken kris i klubbkassorna det lär bli med slutspelsutgifter men inga inkomster.

Men för damerna rullar det på, final nr 2 sänds på svtplay ikväll! Tveksam till att vi fixar att vända det här, även om vi faktiskt har ett helt lag nu. Tror det är viktigt för damhockeyn att fler steppar upp och börjar vinna, och det är HV väl unt efter den här säsongen. Även om jag så klart inte skulle bli ledsen över ett guld till :angel: :D

Tanken med beslutet igår är att det ska kunna vara publik på slutspelsmatcherna. Men det blir en nagelbitare kalendertidsmässigt.

För övrigt hoppas jag på en fin Jönköpingsfredag idag med många hemmamål. SVT2 / SVT24 ikväll. Synd att det är utan publik, med tanke på att intresset för damhockeyn är i stigande.
 
Tanken med beslutet igår är att det ska kunna vara publik på slutspelsmatcherna. Men det blir en nagelbitare kalendertidsmässigt.

För övrigt hoppas jag på en fin Jönköpingsfredag idag med många hemmamål. SVT2 / SVT24 ikväll. Synd att det är utan publik, med tanke på att intresset för damhockeyn är i stigande.
Så kan det vara. Men, utan att på något sätt vara expert, ser jag det som rätt otroligt att smitto/samhällsläget ska bli sådant att man börjar tillåta evenemang med större publik inom mindre än två veckor. Men har jag fel blir jag glad, av flera anledningar!

Såklart du gör :D Själv hoppas jag mer på motståndarmål, men som sagt; HV har gjort en fantastisk säsong. Riktigt roligt att se utvecklingen! :up:
 
Såg att allsvenska slutspelet är satt på paus tillsvidare. Hockeymässigt känns det ju jäkligt för löven och modo om ligorna står oförändrade till nästa år (obs, ja människoliv, samhällsnivå osv är självfallet viktigare).
 
Såg att allsvenska slutspelet är satt på paus tillsvidare. Hockeymässigt känns det ju jäkligt för löven och modo om ligorna står oförändrade till nästa år (obs, ja människoliv, samhällsnivå osv är självfallet viktigare).
Fy fanken vad det känns bistert- äntligen efter mer än 20-års kräftgång hade Löven något stort på gång 😔 Spelarna som presterat fantastiskt under säsongen kommer att vara högvilt för SHL och utländska ligor. Fanken det var ju nu det skulle ske, äntligen 😢

(ja hälsa och liv är viktigast)
 
Fy fanken vad det känns bistert- äntligen efter mer än 20-års kräftgång hade Löven något stort på gång 😔 Spelarna som presterat fantastiskt under säsongen kommer att vara högvilt för SHL och utländska ligor. Fanken det var ju nu det skulle ske, äntligen 😢

(ja hälsa och liv är viktigast)
Kan bara tänka mig det. En annan såg ju lite fram emot saik och löven i samma serie igen. Upp till bevis liksom :D Och jag hade gärna sett att Modo fick en chans att gå upp igen också, bara för att det är en klassisk klubb.

Inte fick vi någon damfinal heller att se fram emot @sjoberga. Hoppas att det bara är lite snuva inom lagen och inget mer än så!
 
Kan bara tänka mig det. En annan såg ju lite fram emot saik och löven i samma serie igen. Upp till bevis liksom :D

Åh, gamla klassiska derbyn. Det blir inte samma sak med Modo även om pressen gärna försöker späda på och kalla det rivalderby. Men den där riktigt gamla goa derbykänslan finns inte. Kommer aldrig att glömma när Dole-bananer var matchsponsor och hade delat ut bananer på varje stol innan matchen mellan Löven och SAIK :D Åh, det var tider det
 
Fasen vad surt för Rögle att de inte fick chansen i år. Inser man nu när Kodie Curran och Ted Brithen lämnar. Det här kunde ha varit året det skulle hänt.
 
Haha, det här var ändå kvällens mest behövliga förlösande skratt, denna tragiska icke-slutspelslördag (inlägg tidigare i kväll, hämtat från en Röglegrupp):

"Liverapport. Rögle leder kvartsfinal 1 mot Djurgården med 13-0 efter två perioder. Anton Bengtsson och Ted Brithen har båda gjort hattrick. Kodie har gjort 7 poäng hittills. Deveaux, på korttidskontrakt, tog hand om Högström på uppvärmningen. Hallen kokar."

Från kommentarerna:
- "Vad står det nu? Nervös!"
- "21-0."

:laugh: :love:

Annars, ja @sjoberga det är tungt - men in Abbotts we trust! De kommer att greja det, igen.
 
Habs vann stabilt efter förlängning. Bra inledning.

Ja ok, så länge de tvålar till de där vinglösa jäkla fåglarna så må det vara hänt att jag hejar hur mycket det än svider. Sedan är det många Habs fans som inte vill vinna eftersom det gör att chanserna på Lafrenière går ner mot noll. En franskkanadensare quebecois som kommer gå som etta i draften (mina Wings blev såååå bortfuskade :rage:) är alla Habs våta dröm. Och de vet att även om de slår Pens kommer de inte gå så mycket längre, särskilt med tanke på att de isof kommer behöver besegra både Caps och Lightning.
 
Ja ok, så länge de tvålar till de där vinglösa jäkla fåglarna så må det vara hänt att jag hejar hur mycket det än svider. Sedan är det många Habs fans som inte vill vinna eftersom det gör att chanserna på Lafrenière går ner mot noll. En franskkanadensare quebecois som kommer gå som etta i draften (mina Wings blev såååå bortfuskade :rage:) är alla Habs våta dröm. Och de vet att även om de slår Pens kommer de inte gå så mycket längre, särskilt med tanke på att de isof kommer behöver besegra både Caps och Lightning.

Caps kommer de inte ha några problem att utmana hårt. Lightning är mer tveksamt.

Spelar man, ska man alltid vinna. De lag som hittar på andra övningar för att utnyttja systemet borde ha ett kok stryk.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 027
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 574
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
289
Senast: Hellhound
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
253
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp