Hockeytråden

Tror tyvärr inte på ett lika perfekt slutresultat som förra gången nu när mer än halva laget fått nya utmaningar annorstädes.

Men får de ihop laget som ett lag och inte för mycket skadebortfall så är de i toppen även i år.
 
Jag är taggad! :bump: Säsongen inleds på bästa tänkbara sätt med dubbelmöte mellan mina två lag, Örebro och Luleå. Ska gå på hemmapremiären i Örebro på torsdag, ser fram emot en fullsatt arena och härlig stämning (som alltid i ÖHK:s hemmaborg).

Har faktiskt vissa förhoppningar på Örebro i år, något jag inte brukar ha. :D Ska bli så himla intressant att se vad som händer med de nya spelarna och hur coachen fått ihop laget nu när han fått förbereda dem i lugn och ro.
 
För en Röglesupporter är det i princip en identisk årscykel som går om och om och om igen så länge vi vistas i SHL. Jag har varit med så länge att jag förväntar mig inget annat av säsongen 17/18.

Mars-april: Vi klarade det! (avancemang till SHL) Eller Puh, vi klarade det! (hänger kvar i SHL) Lättnad: 100 %
Maj-juni: Nu jävlar ska det värvas och så ska alla lovande juniorer blomma ut nästa säsong. Optimism: 90 %
Juli: Var är alla fantastiska värvningar? Och synd att vi tappat de lovande juniorerna på annat håll. Nåja, det kan nog bli bra ändå. Optimism: 70 %
Första halvan av augusti: Åh, det ska bli spännande att se årets lag! Optimism: 90 %
Andra halvan av augusti och första halvan av september: Halva truppen drabbas av benbrott, hjärnskakningar, hälsporre, förkylningar och gulsot. Optimism: 60 %
Andra halvan av september och första halvan av oktober, fem matcher in i serien: Äsch, det går nog bra ändå! Optimism: 85 %.
Andra halvan av oktober - mars. Nähä det gjorde det visst inte. Andra halvan av truppen drabbas av skador och mystiska sjukdomar. Kan den där jävla kvalserien börja någon gång. Optimism 10 % Stundtals något högre vid derbyseger mot Mif.

Inför kommande säsong är dagsnoteringen optimism cirka 65 %, hoppas personligen att Juhamatti Aaltonen står på benen huvuddelen av säsongen. Han är ju inte ett helt lag, men han kan ensam göra en del saker som gör det värt hela entrébiljetten.
 
För en Röglesupporter är det i princip en identisk årscykel som går om och om och om igen så länge vi vistas i SHL. Jag har varit med så länge att jag förväntar mig inget annat av säsongen 17/18.

Mars-april: Vi klarade det! (avancemang till SHL) Eller Puh, vi klarade det! (hänger kvar i SHL) Lättnad: 100 %
Maj-juni: Nu jävlar ska det värvas och så ska alla lovande juniorer blomma ut nästa säsong. Optimism: 90 %
Juli: Var är alla fantastiska värvningar? Och synd att vi tappat de lovande juniorerna på annat håll. Nåja, det kan nog bli bra ändå. Optimism: 70 %
Första halvan av augusti: Åh, det ska bli spännande att se årets lag! Optimism: 90 %
Andra halvan av augusti och första halvan av september: Halva truppen drabbas av benbrott, hjärnskakningar, hälsporre, förkylningar och gulsot. Optimism: 60 %
Andra halvan av september och första halvan av oktober, fem matcher in i serien: Äsch, det går nog bra ändå! Optimism: 85 %.
Andra halvan av oktober - mars. Nähä det gjorde det visst inte. Andra halvan av truppen drabbas av skador och mystiska sjukdomar. Kan den där jävla kvalserien börja någon gång. Optimism 10 % Stundtals något högre vid derbyseger mot Mif.

Inför kommande säsong är dagsnoteringen optimism cirka 65 %, hoppas personligen att Juhamatti Aaltonen står på benen huvuddelen av säsongen. Han är ju inte ett helt lag, men han kan ensam göra en del saker som gör det värt hela entrébiljetten.

Hög igenkänningsfaktor på den där. :D (Gällande Örebro då, inte Luleå. Att följa Luleå är sällan spännande på något vis...).
 
För en Röglesupporter är det i princip en identisk årscykel som går om och om och om igen så länge vi vistas i SHL. Jag har varit med så länge att jag förväntar mig inget annat av säsongen 17/18.

Mars-april: Vi klarade det! (avancemang till SHL) Eller Puh, vi klarade det! (hänger kvar i SHL) Lättnad: 100 %
Maj-juni: Nu jävlar ska det värvas och så ska alla lovande juniorer blomma ut nästa säsong. Optimism: 90 %
Juli: Var är alla fantastiska värvningar? Och synd att vi tappat de lovande juniorerna på annat håll. Nåja, det kan nog bli bra ändå. Optimism: 70 %
Första halvan av augusti: Åh, det ska bli spännande att se årets lag! Optimism: 90 %
Andra halvan av augusti och första halvan av september: Halva truppen drabbas av benbrott, hjärnskakningar, hälsporre, förkylningar och gulsot. Optimism: 60 %
Andra halvan av september och första halvan av oktober, fem matcher in i serien: Äsch, det går nog bra ändå! Optimism: 85 %.
Andra halvan av oktober - mars. Nähä det gjorde det visst inte. Andra halvan av truppen drabbas av skador och mystiska sjukdomar. Kan den där jävla kvalserien börja någon gång. Optimism 10 % Stundtals något högre vid derbyseger mot Mif.

Inför kommande säsong är dagsnoteringen optimism cirka 65 %, hoppas personligen att Juhamatti Aaltonen står på benen huvuddelen av säsongen. Han är ju inte ett helt lag, men han kan ensam göra en del saker som gör det värt hela entrébiljetten.

Med Brithen tillbaka kan det bli en bra säsong för Rögle.
 
De lilla jag såg av senaste träningsmatchen mot Luleå för Skellefteå så tycker jag det verkar som passningsspelet sitter något bättre, men då var det ju de där med att få pucken i mål...

Juli: Var är alla fantastiska värvningar? Och synd att vi tappat de lovande juniorerna på annat håll. Nåja, det kan nog bli bra ändå. Optimism: 70 %
Första halvan av augusti: Åh, det ska bli spännande att se årets lag! Optimism: 90 %
Andra halvan av augusti och första halvan av september: Halva truppen drabbas av benbrott, hjärnskakningar, hälsporre, förkylningar och gulsot. Optimism: 60 %
Andra halvan av september och första halvan av oktober, fem matcher in i serien: Äsch, det går nog bra ändå! Optimism: 85 %.
Andra halvan av oktober - mars. Nähä det gjorde det visst inte. Andra halvan av truppen drabbas av skador och mystiska sjukdomar. Kan den där jävla kvalserien börja någon gång. Optimism 10 % Stundtals något högre vid derbyseger mot Mif.

kunde varit Skellefteå förra säsongen, "jo men den och den spelaren är ju krasslig nu men bättre ta det nu innan det startar, den blir SKITBRA när den är fräsch"

så bara japp vi kör mot ligans bästa lag med våra juniorer för de är enda som inte är på skadelistan

Vill ha bort Bud från skadelistan :banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Jag har ingen koll på vem som egentligen är bäst men hejar som alltid på Skellefteå :D Ska försöka gå på någon match när de spelar i Stockholm :)
 
Åh, äntligen kommer du ut som Habs-fan. :idea:

ALDRIG :rage: :rage: :rage:

:p

Däremot ska det bli intressant med Las Vegas Knights och sedan håller jag en tumme för Nashville. Mina stackars Red Wings står inför mörkrets rand :arghh: Ogillar kraftigt Leafs (mest pga fansen). Men bara inte Pens vinner så är jag nöjd. :mad:
 
Djurgården vinner så klart :D
Om jag måste välja ett till blir det LHC. De har värvat en riktig målvakt det var länge sedan de hade en sådan ;)
Jag hoppas att se DIF i Jönköping men inte klart ännu
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: LadySara
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
12 415
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp