Hockeytråden

Som en blixt från klar himmel kände jag nu att det kanske är dags att börja följa hockey! Har alltid avskytt sporten på ren princip då jag är från leksand :angel: och ALLA där lever för hockeyn.. sen flyttade jag till Skåne och måste ha hittat den enda skånska familjen som är inbitna leksingar - vad är oddsen?

och nu upptäckte jag att det är match mot Malmö. Som börjar strax.
Det måste nästan vara ödet.
#leksningtillsjagdör?
Alltid LTJD! :love:
 
Går ju inte att klaga på underhållningen i alla fall, såhär efter första perioden. :D Men jag vet några som behöver träna precision i passningsspelet...
 
Första gången jag sätter på mig Leksandskläder i annat syfte än att endast ha mysiga kläder. Känner mig superlokalpatriotisk!

36581
 
Ni kan ju försöka. 😘

Nä, helt ärligt tror jag att det kan bli en lite trög start för Färjestad i år, precis som förra säsongen. Så jag har inte jättehöga förväntningar på de första matcherna, men tror att det kan gå riktigt bra totalt sett.

Trögt tycker jag inte att det var, men vi tog er ändå! :D Vilken match!
 
Trögt tycker jag inte att det var, men vi tog er ändå! :D Vilken match!
Haha ja, alltså med trögt menade jag poängmässigt. Spelmässigt är jag inte ett dugg orolig och även poängen lär öka så småningom. :D
Grattis till vinsten, bra spelat av båda lagen och fantastiskt rolig match!
 
Sjungom säsongsstartens lyckliga dag,
låtom oss fröjdas i Cam Abbotts spår
Än klappar hjärtat med grönvita slag,
och den ljusnande framtid är vår!

Inga puckar än, i våran målbur bo
arenan är vår vän
och vi dess löften tro
när vi gör mera mål
i vår hall (eng.)

Där de härliga lagrarna gro,
där de ljuvliga segrarna bo - hurraaaaa!

Rögle har inte vunnit en säsongspremiär i högsta serien sedan jag vet inte när, inte någon gång sedan 2008-avancemanget i alla fall. Möjligen kan det ha skett under Christer Abrahamssons tid som tränare. Men de senaste åren har börjat i omedelbara kraschlandningar med 0-5 och 1-5förluster - därav tar jag ut maximalt med eufori nu!

Imponerande av Örebro också @Tassetass - grattis till segrarna!
 
Sjungom säsongsstartens lyckliga dag,
låtom oss fröjdas i Cam Abbotts spår
Än klappar hjärtat med grönvita slag,
och den ljusnande framtid är vår!

Inga puckar än, i våran målbur bo
arenan är vår vän
och vi dess löften tro
när vi gör mera mål
i vår hall (eng.)

Där de härliga lagrarna gro,
där de ljuvliga segrarna bo - hurraaaaa!

Rögle har inte vunnit en säsongspremiär i högsta serien sedan jag vet inte när, inte någon gång sedan 2008-avancemanget i alla fall. Möjligen kan det ha skett under Christer Abrahamssons tid som tränare. Men de senaste åren har börjat i omedelbara kraschlandningar med 0-5 och 1-5förluster - därav tar jag ut maximalt med eufori nu!

Imponerande av Örebro också @Tassetass - grattis till segrarna!

Hmmm. Ställde mitt lag ens in skridskorna på banan i första perioden?

Total kollaps utan minsta antydan till motstånd.

Blir nog en tuff säsong om inte det blir radikala förändringar - Rögle får det nog roligare.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: LadySara
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
12 419
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp