Hö och häst i treansport

M

montgomery

Är det någon speciell sida man måste ställa hästen på då??
 
man ska alltid lasta hästen på vänster sida och hönätet ska va så pass att det lätt går sönder OM hästen skulle trassa in sig i det!
 
Alltså inte hönät! Utan höbalar! Men frågan är rätt konstig egentligen! Det borde ju inte spela någon roll!!
 
vadå ska du inte ha hönär utan höbalar?? hur når hästen det om du inte hänger upp det i ett hönät??
Jag har ett hönät som är av garn som jag gjort själv det går sönder bara man tar i lite vilket känns tryggt när man åker =)
 
Sv: Hö och häst i treansport

Om bilen kommer ner lite långt ut i kanten är tyngden ut mot vänstersidan så att säga.Så tänker i alla fall jag.;)
 
Sv: Hö och häst i treansport

Jag hade haft "det tyngsta paketet" på vänster sida... Vilket det ´nu är i ditt fall.
 
Sv: Hö och häst i treansport

Fendi skrev:
nu fattar jag inte! Varför måste man lasta på vänster sida?

Om hästen står på höger sida, och man kör lite långt ut nära diket t.ex. möter en annan bil på en smal väg och tvingas närmare kanten än annars, så finns riskten att hela transporten välter i diket om hästen står på höger sida och hela vikten är därmed ned mot diket = transporten välter.
 

Liknande trådar

Tjatter Ja hur julpyntar ni? Sätter ni upp julgardiner och ställer fram alla tomtar ni har? Ställer ni fram adventsljusstaken, sätter upp...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 760
Senast: Linn-Nora
·
  • Artikel
Hästnyheter Vad har Jasmine Ising att sätta emot Timo Nurmos på onsdag? Dalatränaren ställer upp med stallets mest speciella häst Bravo Vincero på...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: mily
·
  • Artikel
Hästnyheter Kvinnan skulle köpa hö till sin häst och fann en säljare på Facebooks annonssajt marketplace. I god tro swishade hon säljaren i förväg...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp