Hö vs hösilage

M

Mina

Om man tagit från samma åkrar, men gjort viss det till hö och viss det till hösilage... Om man gör analys på tex hösilaget, kan man på något vis utgå från de värdena för höet också (plussa på eller dra från...)? I mitt huvud låter det iaf som om det skulle kunna vara möjligt. Eller?!

Om man gör analys på hösilage, hur mycket ska man skicka iväg och från hur många balar?
 
Höt kan ha lite lägre proteinvärden, eftersom det är vänt några gånger för att torka, och då kan lätt blad ramla av. Men i stort sätt likvärdigt.
 
innebär det att jag skulle kunna skicka in HÖ för analys och sedan lägga till lite proteinvärden för hösilaget?
 
Det beror ju på vilken sorts gräs vallen består av. Men någorlunda likvärdigt blir det ju.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Foder & Strö I stallet där jag står är många balar som vi öppnar "dammiga", speciellt första lagren. Samt att det är ett sprött/finstråigt hösilage...
Svar
16
· Visningar
1 691
Senast: QueenLilith
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 608
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 128
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp