Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hö vs hösilage

M

Mina

Om man tagit från samma åkrar, men gjort viss det till hö och viss det till hösilage... Om man gör analys på tex hösilaget, kan man på något vis utgå från de värdena för höet också (plussa på eller dra från...)? I mitt huvud låter det iaf som om det skulle kunna vara möjligt. Eller?!

Om man gör analys på hösilage, hur mycket ska man skicka iväg och från hur många balar?

M

Magdalena

Höt kan ha lite lägre proteinvärden, eftersom det är vänt några gånger för att torka, och då kan lätt blad ramla av. Men i stort sätt likvärdigt.

M

Mina

innebär det att jag skulle kunna skicka in HÖ för analys och sedan lägga till lite proteinvärden för hösilaget?

M

Magdalena

Det beror ju på vilken sorts gräs vallen består av. Men någorlunda likvärdigt blir det ju.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6479 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Har tänkt mycket på min pappa senaste tiden. Tror det är att det varit fars dag, att han fyller år snart och dessutom corona och tanken...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 797
Foder&Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
1 135
Skola&Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
2 718
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd nr 24
  • Kastrering

Hästrelaterat

Omröstningar