Höbollar [utbruten från Dressyrsnackis 14]

villhöver

Trådstartare
En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd

Jag har köpt en höboll, hoppas kunna underhålla hästfröken med då hon är förpassad till grushage en period - hon har en sån där boll med handtag, som hon faktiskt pillar lite med, men tänker att lite extra mat som man får jobba för inte är en så dum idé.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har köpt en höboll, hoppas kunna underhålla hästfröken med då hon är förpassad till grushage en period - hon har en sån där boll med handtag, som hon faktiskt pillar lite med, men tänker att lite extra mat som man får jobba för inte är en så dum idé.
Svårt att få en sådan boll att stanna i hagen om man inte har staket ända ner till marken. De far omkring rätt bra.
 
Svårt att få en sådan boll att stanna i hagen om man inte har staket ända ner till marken. De far omkring rätt bra.
Gick helt ok (men kan ju hända att den åker ut under morgondagen när hon har hela dagen på sig :p ), idag var hon skeptisk i 5 min, tills hon klurade ut vad det var för något - sen pillade hon för fullt och varierade med lite fotbollsspel ;)
 
Jag har köpt en höboll, hoppas kunna underhålla hästfröken med då hon är förpassad till grushage en period - hon har en sån där boll med handtag, som hon faktiskt pillar lite med, men tänker att lite extra mat som man får jobba för inte är en så dum idé.
Jag har till mina. De älskar dem. Har både i hagen o i boxen.😊
 
Men tycker du inte att ljudet blir extremt enerverande i boxen? När den far omkring och stöter emot väggarna hela tiden. Jag är allergisk mot de där bollarna. :rofl:
Jag vet inte. De får varsin boll ihop med kvällshöet så jag behöver inte lyssna på något oljud.🤣
 
Jag vet inte. De får varsin boll ihop med kvällshöet så jag behöver inte lyssna på något oljud.🤣
Ok. Hos oss blir boxgrannarna märkbart irriterade när en sådan boll slängs runt och slår mot väggarna. Ingen lugn och ro i stallet då direkt...
 
Ok. Hos oss blir boxgrannarna märkbart irriterade när en sådan boll slängs runt och slår mot väggarna. Ingen lugn och ro i stallet då direkt...
Jag tycker de är suveräna. Förlänger ättiden plus ger lite sysselsättning. De klarar av att behålla bollarna i hagen och ingen som kvällsfodrat har klagat på något oljud.
 
Jag tycker de är suveräna. Förlänger ättiden plus ger lite sysselsättning. De klarar av att behålla bollarna i hagen och ingen som kvällsfodrat har klagat på något oljud.
Fast jag kan nästan lova att det blir ett jäkla oljud - det blir det hos oss i alla fall. Det bankar helt brutalt mot boxväggarna i och med att det är hårdplast. Hör det varje eftermiddag från en boxgranne... Jag tycker att det ska vara lugnt i stallet, framförallt på natten, och inte låta som på en byggarbetsplats. Det är den tiden hästarna har helt ifred och då ska de ha lugn och ro, tänker jag. Den häst som har boll hos oss får hela sin intagsgiva i den och far runt och jagar bollen, kämpar för att få ut något ur den och ser helt sönderstressad ut. :( Tack och lov har den inte bollen på natten. Jag kan köpa att man har en sådan boll till en konvalescent som står ensam inne på boxvila, som ett komplement till den vanliga givan, som ett tidsfördriv. Men aldrig till den ordinarie givan. Den ska de inte behöva jaga runt och kämpa för - de är inga rovdjur. Så tycker jag. :)
 
Fast jag kan nästan lova att det blir ett jäkla oljud - det blir det hos oss i alla fall. Det bankar helt brutalt mot boxväggarna i och med att det är hårdplast. Hör det varje eftermiddag från en boxgranne... Jag tycker att det ska vara lugnt i stallet, framförallt på natten, och inte låta som på en byggarbetsplats. Det är den tiden hästarna har helt ifred och då ska de ha lugn och ro, tänker jag. Den häst som har boll hos oss får hela sin intagsgiva i den och far runt och jagar bollen, kämpar för att få ut något ur den och ser helt sönderstressad ut. :( Tack och lov har den inte bollen på natten. Jag kan köpa att man har en sådan boll till en konvalescent som står ensam inne på boxvila, som ett komplement till den vanliga givan, som ett tidsfördriv. Men aldrig till den ordinarie givan. Den ska de inte behöva jaga runt och kämpa för - de är inga rovdjur. Så tycker jag. :)
Det verkar jobbigt. Så här sönderstressade är mina av bollarna och så här mycket oväsen för de med dem.
Till kvällen får de även 5-6 kg hösilage samtidigt med bollen så de stressar inte jättemycket med bollen.😇
 

Liknande trådar

Dressyr En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Och jag är motströms då för jag förstår...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 922
Senast: Jeps
·
Hästvård Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 175
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Ni som har barn, hur snart efter har ni...
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: Bregen
·
Trädgård & Växter En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Det här blir kanske fel tråd, eftersom det...
Svar
2
· Visningar
336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp