Höfter, muffintop.

matildadahlgren

Trådstartare
Det är så att jag har en form på mina höfter som jag avskyr. Först har jag som en muffin top sedan går det inåt och sedan går utåt igen. Som att jag har typ som två bulor, om ni försår var jag menar.

Nu är det så att jag verkligen hatar det och vill verkligen inte att de ska se ut såhär längre. Så är det någon som har något tips för att de ska få en "normal" form?
Super tacksam för svar! :)
 
Sv: Höfter, muffintop.

Det du kan göra är att träna och hoppas på att fettet där försvinner men det går inte att punktförbränna.

Eller gå ner i vikt, eller fettsuga dig.

Jag ser ingen annan lösning.
 
Sv: Höfter, muffintop.

Instämmer med ovanstående. Den enda quick-fixen är fettsugning om man vill vara säker på att fettet just där försvinner.
 
Sv: Höfter, muffintop.

Fettreducering
Gördel
Anpassade kläder dvs akta dig för tight sittande låga byxor, välj hellre högre midja som döljer fluffet istället för att förtydliga/pressa upp det ännu mer.
 
Sv: Höfter, muffintop.

Väldigt bra som första åtgärd angående byxorna, är man inte nöjd med detta så får man vidta större åtgärder.

Ett ingrepp är alltid något som borde göras i sista hand.
 
Sv: Höfter, muffintop.

Tanke med dina tidigare inlägg om bröststorlek, så ska du nog försöka skaffa dig lite bättre självkänsla. Ge dig inte på någon crazy diet eller dröm om skönhetsoperationer. :)

Din kropp är inte färdigutvecklad än. Ta ett djupt andetag. Skit i bröst och muffinsutseende. Lev livet istället! :D
 
Sv: Höfter, muffintop.

jag har precis samma problem med mina höfter! Jag kan ju passa på att tillägga att det inte ser ut så för att man har lite hull, det ä kroppsbyggnaden så att fettsuga skulle inte hjälpa, möjligtvis att det skulle ta bort "bullarna" men då skulle höfterna försvinna totalt och man skulle se ut som en upp o ner vänd triangel. Jag funderar på att injicera fett i "groparna" för att få bort inbuktningen.
 
Sv: Höfter, muffintop.

jag har precis samma problem med mina höfter! Jag kan ju passa på att tillägga att det inte ser ut så för att man har lite hull, det ä kroppsbyggnaden så att fettsuga skulle inte hjälpa, möjligtvis att det skulle ta bort "bullarna" men då skulle höfterna försvinna totalt och man skulle se ut som en upp o ner vänd triangel. Jag funderar på att injicera fett i "groparna" för att få bort inbuktningen.

Precis! Jag har kollat hur det skulle se ut om "bullarna" inte skulle vara kvar, men då försvann hela höften och det var inte snyggt alls.
Att injicera fett i inbuktningarna tycker jag låter som en smart idé, men det är antagligen åldersgräns?
Någon som vet vad åldersgränsen är?
 
Sv: Höfter, muffintop.

Vad är det för gropar och vart sitter dom? Jag försöker föreställa mig men får inte riktigt till det..
 
Sv: Höfter, muffintop.

Utan att egentligen veta om du är tjock eller smal, vältränad eller mjuk så ger jag tipset att träna!!!

Man kan forma kroppen nästan som man vill med träning. Har du inbuktningar saknar du antingen en utvecklad muskel eller har fett runt omkring. Antingen tränar du upp den saknade muskelaturen eller så ger du dig ut i löparspåret och bränner fett.

Förstår jag rätt låter det som att du antingen behöver träna upp magmuskler (vissa av dem går snett ovanför höften på framsidan) eller sätesmuskler (googla på gluteus minimus tex) sitter mer på utsidan av höften.

Man kan få otroliga resultat av träning!

Mvh Miks
 
Sv: Höfter, muffintop.

Groparna sitter liksom över höftkulan. Jeans med låg midja brukar hamna precis i groparna. Förstår du?

Det jag tror du förklarar är markering mellan höft och muskel.
En del har genetiskt mer framträdande medan andra behöver
träna hårt för att få dem synliga. Dock ska det vara mer mjukt
än hårt om man ska kalla det muffinsform ;-)
 
Sv: Höfter, muffintop.

Äsch, så ser jag också ut trots att jag är fullständigt normalbyggd. Alla ser olika ut och hemligheten ligger i att äga sina "brister" (läs; avsteg från idealbilden hur en kropp "ska" se ut). Det är då man utstrålar självsäkerhet och blir sexig oavsett hur ens höfter/bröst/whatever ser ut.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 895
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 332
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 964
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp