Hög andningsfrekvens

super

Trådstartare
Har en liten Chihuahua kille på snart 11 år som har konstaterat lindrigt blåsljud på hjärtat. Nu ikväll så tycker jag att han andas med ganska hög andningsfrekvens, mellan 45-50 andetag/minut. Ringde vår klinik och dom säger naturligtvis att vi ska komma in. Hunden är i övrigt glad och pigg, har varit ute och kissat och bajsat och äter med god aptit. Skulle ni åka in? Känner mig väldigt osäker då jag inte haft någon hund med blåsljud förut, hur akut är det igentligen?! Har fram till 21 innan kliniken stänger..
 
Kliniken vill behålla hunden över natten för att utföra röntgen och ul. Vi vill vara med på iaf röntgen så vi får en hint om vad det kan vara. Och om det är hjärtsvikt som dom misstänker..
 
  • Gilla
Reactions: Sol
Hur har det gått?
Det var vätska i lungorna men vi tog det i ett väldigt tidigt skede så vi fick beröm för att vi upptäckte det så tidigt. Dom ville igentligen behålla honom ett dygn till men han var så pass stressad att han fick komma hem ikväll. Dom fick installera en övervakningskamera i hans syrebox för så fort dom tittade på honom gick andningsfrekvensen upp..
Dom fick ner honom på en andningsfrekvens på 40 som lägst, låg som högst på 70 på kliniken, men så fort han kom hem så gick han ner till normala 30. Just nu ligger han och sover. 🥰
 
Det var vätska i lungorna men vi tog det i ett väldigt tidigt skede så vi fick beröm för att vi upptäckte det så tidigt. Dom ville igentligen behålla honom ett dygn till men han var så pass stressad att han fick komma hem ikväll. Dom fick installera en övervakningskamera i hans syrebox för så fort dom tittade på honom gick andningsfrekvensen upp..
Dom fick ner honom på en andningsfrekvens på 40 som lägst, låg som högst på 70 på kliniken, men så fort han kom hem så gick han ner till normala 30. Just nu ligger han och sover. 🥰

Härligt!
 

Liknande trådar

Katthälsa Vi har en liten tjej på drygt 7 månader. Hon är pigg och aktiv men vi tycker hon har hög andningsfrekvens, räknade nu precis och hon låg...
Svar
12
· Visningar
1 266
Senast: super
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: annaovega
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 873
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp