Hög islanshäst...

R

reykurboy

Såg i ridsport om en islanshäst som var 156cm hög!!
Tyckte det lät otroligt stort!!
Hur höga är era?? Min e 142cm å väldigt kraftig, tycker faktiskt att han e ganska stor... ;)
 
Ja alldeles för stort tycker jag!

Sådär en 130 cm tycker jag är alldeles lagom! :D
 
jo kanske va lite stor :D har en kraftig pojk på 1,40 tycker han e stor...
 
Ja hästarna blir större och större, de jag har här lligger runt 140 cm eller strax över.

Det största jag sett och ridit, var bandmätt till 165 cm. Nu var den nog inte fullt så hög eftersom bandmått inte är ett tillförlitligt sätt att mäta på, men 160 däromkring är nog mer sanningslikt.
 
Min är ca 145 cm och ganska grov. Proportionerlig tycker jag själv....
 
Una är 138 cm och Faxi är max 130 cm han är inte proffsmätt men, jag tror att han är runt 128 cm. Liten men, naggande god :love:.
 
Min pålle är kring 137 cm och pållan är kring 133. Måste mäta ordentligt i höst.

Har en kompis, hennes fyraåring är 147 cm!!! :bump: Lär nog växa lite till!

Lena
 
åh, vad underbart! brukade rida en som var 154, finns det något snyggare? :bump:
min är bara 145.
 
Det lät ju stort!!! Min är ca 130cm och av den kraftiga naggande goa sorten :)
 
Hm ja idag tycker jag att man går till överdrift med de stora isisarna, de ska vara höga och smäckra undrar hur länge dessa håller...
Jag hade en 3-årig valack innan som jag sålde förra året och han var redan vid 2 års ålder 144 cm hög, så han ligger kanske på 146-147 cm nu.. Han ser mer ut som ett engelskt fullblod enligt mig..(litet då förståss)
Mina andra är allt från 128 cm till 142 cm..
Valacken som jag har till salu nu ligger på 137 cm och det är lagom enligt mig.


Jenny
 
Den såg lite väl stor ut tycker jag... Möjligen bra för isisryttare som är över två meter långa.. Tycker de inte ska vara högre än 140cm..
 
Va kul me så många svar!!! Verkar som de flesta ligger run 130-140 ungefär...
Imöra ska jja å reykur ut å tävla western, så håll tummarna... :smirk:
 
aha, va kul med westerntävling! *håller tummarna*

Min ena pålle är ca 144 cm över havet och är den smäckrare typen. (fast med ENORM "sommarmage" *fniss*) :rofl:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: Squie
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 275
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: Hazel
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
895
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp