Hög midja

Rie

Trådstartare
Jag har hög midja men har svårt att hitta några plagg höga nog.
Jo, vida byxor finns det en del.
Idag gjorde jag ytterligare ett försök att hitta shorts då jag fick syn på dessa som verkade bra och jag dessutom tyckte var snygga.
https://www.intersport.se/klader/sh...inley-maple-w-vandringsshorts-dam/khaki-green
Iväg till butiken. Näe, de slutade drygt 2 cm nedanför min midja och visade då väldigt bra min putmage. :(
Obekvämt dessutom.
Jag har aldrig sett några annonser om mycket hög midja eller extra hög midja.
Vad finns det för bra shorts för mig?
Jag har en kjol från Dobsom som är hög, skulle gärna ha liknande i shorts.
 
Vill du ha friluftskläder?
Annars känns det som att det finns en massa kläder med hög midja på vanliga klädaffärer just nu.
 
Vill du ha friluftskläder?
Annars känns det som att det finns en massa kläder med hög midja på vanliga klädaffärer just nu.

Fast när man har hög midja så går inte ens de flesta kläderna upp till midjan. På mig når inte byxor med hög midja upp till min midja, såvida jag inte köper 1-2 storlekar för stort, vilket är störigt för ofta är även XS för stort i midjan på mig - när det väl når dit.
 
Jag har hög midja men har svårt att hitta några plagg höga nog.
Jo, vida byxor finns det en del.
Idag gjorde jag ytterligare ett försök att hitta shorts då jag fick syn på dessa som verkade bra och jag dessutom tyckte var snygga.
https://www.intersport.se/klader/sh...inley-maple-w-vandringsshorts-dam/khaki-green
Iväg till butiken. Näe, de slutade drygt 2 cm nedanför min midja och visade då väldigt bra min putmage. :(
Obekvämt dessutom.
Jag har aldrig sett några annonser om mycket hög midja eller extra hög midja.
Vad finns det för bra shorts för mig?
Jag har en kjol från Dobsom som är hög, skulle gärna ha liknande i shorts.


Friluftskläder är absolut sämst när det gäller hög midja, så himla dåligt. Hittade dock ett par bermuda shorts på HM som var ganska höga i midjan!
 
Friluftskläder är absolut sämst när det gäller hög midja, så himla dåligt. Hittade dock ett par bermuda shorts på HM som var ganska höga i midjan!
Tack för tipset. Snygga sådana skulle jag också gärna ha på mig.
 

Liknande trådar

Utrustning Finns det inga stora ridbyxor med hög midja? Alla jag testar är jättesmå.. Och då är jag ändå inte så jättestor, ganska lång och har...
Svar
7
· Visningar
1 365
Islandshäst Någon som kan tipsa om bra Islandsridbyxor med hög midja? Helst så dom går upp över naveln. Hittar bara byxor med låg midja och inte...
Svar
11
· Visningar
2 589
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp