Höga vs låga skatter - vilken approach är bäst? (utbruten från Brexit)

O_o Jag vill absolut inte leva i ett samhälle som styr med hjälp av rädsla. Utan ett samhälle med medkänsla som tar hand om dem som hamnar snett eller fått en dålig lott i livet.
Det intressanta är att de som förespråkar den här typen av elitistsamhällen alltid tror att de själva ska tillhöra den övre bestämmande procenten. Jag undrar hur många % av dem som skulle vakna upp till en fruktansvärd överraskning och inse att deras handlingsförmåga över en natt kringskurits radikalt och att livet hädanefter enbart kommer vara en kamp för överlevnad från dag till dag. Min gissning är sisådär 99% (att siffran inte är högre beror på att jag tror att miljardärer är överrepresenterade inom den här politiska ideologin)
 
Nu ska jag arbeta, bidra till en ishall som går med miljontals kronors underskott varje år, kul för mig som aldrig satt min fot i den och aldrig kommer göra. Tjingeling!

Jag ska arbeta och bidra till sjukvård, omsorg, utbildning och ett samhälle där allas behov beaktas, oavsett hur goda förutsättningar man fick vid födseln. Det gör att jag drar egoistisk personlig nytta av att kunna leva och verka i ett samhälle jag kan vara stolt över, men också bidra till att förändra och utveckla. Där vi hjälper varandra att förverkliga bra liv.

Du motsäger dig själv i dina inlägg. Det finns ingen marknad för att ta hand om (vilket är en trist syn som grundsyn) sjuka och handikappade om inte du och jag som är friska efterfrågar det. Själva har de inte möjlighet att skapa någon inkomst som gör att de får makt att efterfråga, i ditt samhälle där de inte ens ska få hjälp av dig och mig att utjämna de förutsättningar de föddes med.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp