Högskoleprovet 2021

lilium

Trådstartare
Hej!
Jag är det någon här som skrivit högskoleprovet och tagit hjälp av något företag för att få hjälp att plugga. Jag skulle behöva hjälp med matten för jag har väldigt svårt med det. de företagen jag kollat på tar över 2500kr. Är det värt det? Jag skrev första gången nu i höst och fick 0,9 utan plugg men behöver höja mig till minst 1,4, gärna 1,6 för att ha lite marginal om fler söker.
hur gör man annars om man är vuxen och behöver hjälp att plugga?
 
Hej!
Jag är det någon här som skrivit högskoleprovet och tagit hjälp av något företag för att få hjälp att plugga. Jag skulle behöva hjälp med matten för jag har väldigt svårt med det. de företagen jag kollat på tar över 2500kr. Är det värt det? Jag skrev första gången nu i höst och fick 0,9 utan plugg men behöver höja mig till minst 1,4, gärna 1,6 för att ha lite marginal om fler söker.
hur gör man annars om man är vuxen och behöver hjälp att plugga?

Jag använde mig av en nätbaserad guide. Tycker helt klart det var värt både priset och tiden, höjde mig 0,5 poäng med den. Tror dock inte jag betalade mer än tusenlappen, var i och för sig 8 år sedan.

Framförallt forumet på min guide var väldigt användbart, där man kunde fråga andra om olika frågor man inte kunde lösa själv.

@lilium La till lite efter du hann gilla inlägget :)

Beroende på din situation och hur mycket tid du har tyckte jag det var väldigt användbart att bara plugga gamla högskoleprov för att lära sig lite hur de ställer frågorna och var ”fallgroparna” kan finnas. Jag hade väldigt lätt för svenska- och engelskadelarna då jag läser väldigt mycket. Matten i sig är ju inte heller svår, man måste bara lära sig att hålla det enkelt. Det är väl egentligen bara upp till matte b på provet så det är lösbart med enkla medel, man måste bara komma på grejen.
 
Hej!
Jag är det någon här som skrivit högskoleprovet och tagit hjälp av något företag för att få hjälp att plugga. Jag skulle behöva hjälp med matten för jag har väldigt svårt med det. de företagen jag kollat på tar över 2500kr. Är det värt det? Jag skrev första gången nu i höst och fick 0,9 utan plugg men behöver höja mig till minst 1,4, gärna 1,6 för att ha lite marginal om fler söker.
hur gör man annars om man är vuxen och behöver hjälp att plugga?
Jag använde mig av en bok (som jag tyvärr inte minns namnet på) som var full av uppgifter och olika sätt sätt att tänka kring lösningarna.
Hade heller inte problem med svenska/engelska utan det handlade bara om att knäcka koden gällande matteuppgifterna.
Det är ibland mycket text som det är lätt att tappa bort sig i. Lär man sig bara hur man snabbt skalar ner dem så hjälper det mycket. Tyckte boken var toppen men det handlar nog mycket om vad för typ av hjälp man tänker sig. För min del handlade det om att nöta in enkla sätt att lösa uppgifterna snabbt, att förstå deras sätt att tänka och att få lite mängdträning vilken den absolut räckte till för☺️

Lycka till!
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 714
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 984
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Hej! Jag behöver göra en förändring i min jobbsituation, jag känner att jag mår sämre och sämre på nuvarande jobb och börjar bli...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 020
Senast: Brie
·
  • Artikel
Dagbok Nu är vi redan i slutet av januari, och det var några veckor sedan Clara Lidström skrev dessa orden, men eftersom jag själv behövde dem...
Svar
0
· Visningar
473
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp