Högtalare

karamelldrottningen

Trådstartare
Inspiration från annan tråd och kom på att det finns två högtalare men de är gamla, dvs de behöver tråd.
nu är de inte ikopplade nånstans utan tar bara onödig plats.
Kan jag köpa sladd till dessa? Vilka?
Gärna lite längre kanske? Äldre högtalare (låt säga 2007). Tänker att man borde kunna använda dessa.
 
Inspiration från annan tråd och kom på att det finns två högtalare men de är gamla, dvs de behöver tråd.
nu är de inte ikopplade nånstans utan tar bara onödig plats.
Kan jag köpa sladd till dessa? Vilka?
Gärna lite längre kanske? Äldre högtalare (låt säga 2007). Tänker att man borde kunna använda dessa.
fattar inte. Vilken sladd - ström, eller för inkoppling till själva "musikmaskinen"?
 
Inspiration från annan tråd och kom på att det finns två högtalare men de är gamla, dvs de behöver tråd.
nu är de inte ikopplade nånstans utan tar bara onödig plats.
Kan jag köpa sladd till dessa? Vilka?
Gärna lite längre kanske? Äldre högtalare (låt säga 2007). Tänker att man borde kunna använda dessa.
Kort svar: ja, du kan köpa sladd till dessa.

Längre svar: du bör kolla vilken kontaktering högtalarna har, du bör kolla vilken kontaktering den förstärkare du tänker ansluta högtalarna till, har.

2007 är nya högtalare. No worry.

Du bör koppla in dem rätt, dvs inte fasvända dem mot varandra. För att kolla detta ställer man bara högtalarna mot varandra, och lyssnar vad som händer med basen.

Det är (möjligtvis) ingen idé att lägga pengar på dyra speciella högtalarkablar, man kommer rätt långt med en 230V lampsladd.

Ovan är generellt talat, då det inte finns nån information utöver att ett par högtalare kanske vill ha sladd.
 
Gör som jag när jag behöver sladd men inte vet nåt om det: Ta bilder på allt som ska kopplas ihop. Högtalarna, uttagen osv. Sen åker du till Kjell & Co eller liknande butik och beskriver vad du vill göra. De är duktiga!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 163
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 095
Senast: Anon89
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 698
Senast: jemeni
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 435
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp