Höhäckar.

Iris71

Trådstartare
Inte direkt sommarrelaterat med en fråga om höhäckar, men jag är förutseende ;)

Jag skulle gärna vilja ha tips på smarta höhäckar, som funkar till både till får och häst och hö och hösilage. Gärna bilder!

Mina djur får fri tillgång, men det blir ett sånt sanslöst svinn!!
 
Sv: Höhäckar.

Vill du lägga ut hela balar eller portionsvis? Med tak eller utan? (jag tycker det är mer hygieniskt med tak).

nordpost.se har bra uppslag.

Annars kan man alltid ta vanlig pall med pallkrage om man bara vill ha det samlat och upp från marken en bit.
 
Sv: Höhäckar.

Hej igen!! :)

Vad gäller hö, lägger jag ut hela balar och hösilage liksaå....tror inte det blir nåt problem med att få dem att gå åt fort med 15 får och 4 hästar.....

Ok...ska kolla nordpost. Annars kunde jag tänka mig att gubben;) får snickra ihop nåt.
 
Sv: Höhäckar.

Bäst tycker jag om att stjäla idéer här och där, och sedan tvinga någon att snickra och svetsa :)

Det gäller ju att få optimala förutsättningar utifrån den egna hanteringen :D
 
Sv: Höhäckar.

Hej
Till såpass många djur hade jag kollat hos Bala. De har häckar för ca 7-800kr. Dock utan tak men ditt foder kommer att gå åt såpass fort att det är bara bökigt med tak.. Vi har haft dem till häst hela vintern på två gårdar. NSV,Ardenner och islänning har klarat det jättebra.
 

Liknande trådar

Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
491
Senast: vinkelina
·
Utrustning Nu har jag ju inte hästar längre, men jag har vänner som har. Och ofta uppkommer frågan, hur kan man smartast ställa ut en bal/boll i...
Svar
8
· Visningar
656
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 266
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp