Höja blodtrycket?

Lyan

Trådstartare
Finns det något receptfritt sätt att höja blodtrycket? Jag dricker ca 1-3 liter om dagen så vätskebrist borde inte vara problemet. Maten är värre men jag äter inte så dåligt att blodtrycket ska vara så lågt att jag knappt kan stå upp. Motion vet jag, men det är svårt att motionera när jag knappt klarar att stå upp
 
Finns det något receptfritt sätt att höja blodtrycket? Jag dricker ca 1-3 liter om dagen så vätskebrist borde inte vara problemet. Maten är värre men jag äter inte så dåligt att blodtrycket ska vara så lågt att jag knappt kan stå upp. Motion vet jag, men det är svårt att motionera när jag knappt klarar att stå upp
Fysisk aktivitet, vätska och bra mat, genvägar är det dåligt med.
 
Hur lågt blodtryck har du? Är du säker på att det beror på det?
Det varierar från dag till dag men när jag har fått det taget har det varierat mellan ca 90/60 och 110/85
Fysisk aktivitet, vätska och bra mat, genvägar är det dåligt med.
Skit 😕
Ta det med en läkare. Salt ärr annars ett bra sätt, bara vätska stannar inte i kroppen på samma sätt. Men jag rekommenderar vårdkontakt!
De säger bara att jag ska vara glad att det inte är högt och vägrar göra mer
Det är tyvärr bara upp och hoppa som gäller, om du har problem med blodtrycksfall. Två minuter promenad är bättre än inget.
Det är inte de vanliga blodtrycksfallen som är det jobbiga utan att jag knappt kan stå upp
 
Har du nån medicin som orsakar lågt blodtryck? Jag har alltid lågt men det blev extremt pga en medicin.
Vad jag har läst mig till ger mina mediciner normalt för högt blodtryck. Åt något kosttillskott tidigare som jag fick extremt lågt blodtryck av men det äter jag inte sedan säkert ett år tillbaka
 
Finns det något receptfritt sätt att höja blodtrycket? Jag dricker ca 1-3 liter om dagen så vätskebrist borde inte vara problemet. Maten är värre men jag äter inte så dåligt att blodtrycket ska vara så lågt att jag knappt kan stå upp. Motion vet jag, men det är svårt att motionera när jag knappt klarar att stå upp

Är du helt säker på att du verkligen äter tillräckligt? Att vara så orkeslös och få sådant blodtrycksfall tyder inte på det... och jag har varit i ätstörningsträsket själv så jag vet att egenskattning av matintaget sällan stämmer.
 
Är du helt säker på att du verkligen äter tillräckligt? Att vara så orkeslös och få sådant blodtrycksfall tyder inte på det... och jag har varit i ätstörningsträsket själv så jag vet att egenskattning av matintaget sällan stämmer.
Jag äter absolut tillräckligt med kalorier för jag har gått upp flera kilo i vikt men inte tillräckligt med näring. Vet dock inte hur jag ska kunna lösa det 😞
 
Åhå, jag förstår.

Kanske rådet snarare ska vara: ät mer 😅
Äta rätt är nog bästa rådet, men vet inte hur jag ska klara det
Fast äter du för lite blir du yr och orkeslös även om ditt BMI inte är så lågt :) Har du kontaktat behandlande läkare om problemet?
Jag brukar känna skillnad på när blodtrycket är lågt pga för lite mat och när det är lågt överlag. Så ibland funkar det att äta något och så blir det bättre men när det jävlas som värst spelar det ingen roll vad jag gör
 
Jag tror som de övriga att det är maten so är problemet. Ät mer näringstär mat, potatismos med smör, avocado, keso (hög fetthalt) mm. Men jag r ingen dietist så jag tror definitivt en sådan vårdkontakt vore bäst. En kan skriva egenremisser, har du testat det?

Iaf, för att få våra patienter på uppvaket (efter operationer) att få upp sitt blodtryck är det kaffe, aktivitet och mat som gäller, på kort sikt. På lite längre sikt; Få i sig tillräckligt med näring och salt (det ÄR inte bara onyttigt med salt, det är livsnödvändigt, bara en fråga om dos).
 
Jag tror som de övriga att det är maten so är problemet. Ät mer näringstär mat, potatismos med smör, avocado, keso (hög fetthalt) mm. Men jag r ingen dietist så jag tror definitivt en sådan vårdkontakt vore bäst. En kan skriva egenremisser, har du testat det?

Iaf, för att få våra patienter på uppvaket (efter operationer) att få upp sitt blodtryck är det kaffe, aktivitet och mat som gäller, på kort sikt. På lite längre sikt; Få i sig tillräckligt med näring och salt (det ÄR inte bara onyttigt med salt, det är livsnödvändigt, bara en fråga om dos).
Problemet är att jag också har aspergers så jag har stora problem med vad jag klarar att äta på egen hand. Om någon lagar mat till mig så äter jag fler saker än på egen hand men jag har ingen som kan hjälpa mig med det tyvärr.
Avokado, keso och kaffe är tyvärr sådana saker som är omöjligt att äta/dricka även om jag blir bjuden. Jag tar koffeintabletter så det borde vara som kaffe dock. Salt får jag nog i mig för lite av men vet inte riktigt hur jag ska kunna öka det.
Motion gör det bättre vissa dagar men där är problemet också ångest som hindrar mig från att ta mig hemifrån. Andra dagar blir det värre av motion

Har inte provat egenremiss för vet inte hur det funkar
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 883
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 426
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 150
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 940
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp