Höja blodtrycket?

Då var väl utrustningen trasig då. Om det inte finns något blodtryck så är man död eller iallafall så gott som, det kan ju ibland gå att återuppliva.
Ja eller chock förstås. Men det lär man märka.

Fy satan hur man mår då trycket rasar (på riktigt). Liksom, ändå mätbart men kring 60/40 så mår man inte så himla bra oftast (det var under ett ingrepp så jag hade sjukvårdspersonal runt mig men de fick definitivt bråttom.) men som sagt, också det trycket var mätbart.
 
Meh alltså va? Du har ju helt enkelt ingen aning om vad du pratar om. Du hittar på eller så har du missförstått.

Då var väl utrustningen trasig då. Om det inte finns något blodtryck så är man död eller iallafall så gott som, det kan ju ibland gå att återuppliva.
Nja, de gav upp efter en timme eller så, fast militärens utrustning på den tiden var väl inte den bästa. Så antagligen var jag väl död under det året jag gjorde lumpen enligt er två experter....
 
Ptja en stallkompis har galet lågt blodtryck och puls och både röker och snusar och hens läkare tycker att om hen funderar på att sluta så borde hen tänka ett varv till. Första gången någonsin jag hört en läkare förespråka rökning och snusning.
Hahahah jag försökte sluta snusa tvärt. Kunde knappt röra mig, blodtrycksfall konstant. Blev extremt emotionell och nästintill psykotisk också.

Nu har jag istället projekt "lång och långsam utfasning".
 
Ptja en stallkompis har galet lågt blodtryck och puls och både röker och snusar och hens läkare tycker att om hen funderar på att sluta så borde hen tänka ett varv till. Första gången någonsin jag hört en läkare förespråka rökning och snusning.
Om du hade hört det direkt från läkaren hade du nog hört något annat än din stallkompis misstänker jag. Som rökare/snusare har man miljoner ursäkter för att fortsätta röka och hör vad man vill höra (been there, done that). Morsan min, gick så långt att hon till och med förnekade att man kan få KOL av att röka. Riktigt så mycket levde inte jag i förnekelse, men tusen skäl för att få ta den där ciggen, det hade jag. Det slutade med lungcancer och för tidig död för mamsens del tyvärr.

Hoppsan, nu spårade jag ur. Jag ber om ursäkt TS :)
 
Nja, de gav upp efter en timme eller så, fast militärens utrustning på den tiden var väl inte den bästa. Så antagligen var jag väl död under det året jag gjorde lumpen enligt er två experter....
Zombier (levande döda) i svenska armén har nog aldrig förekommit, mytomaner däremot har de uppenbarligen inte avsagt sig..

Finns inte på världskartan att en människa som det inte går att få ett märbart blodtryck på 1) blir antagen till armén och 2) klarar av att vara på benen.
 
Om du hade hört det direkt från läkaren hade du nog hört något annat än din stallkompis misstänker jag. Som rökare/snusare har man miljoner ursäkter för att fortsätta röka och hör vad man vill höra (been there, done that). Morsan min, gick så långt att hon till och med förnekade att man kan få KOL av att röka. Riktigt så mycket levde inte jag i förnekelse, men tusen skäl för att få ta den där ciggen, det hade jag. Det slutade med lungcancer och för tidig död för mamsens del tyvärr.

Hoppsan, nu spårade jag ur. Jag ber om ursäkt TS :)
Jag förstår också att inget av det är vettigt att hålls med men hen har så väldigt låg puls och BT att det där skräpet håller det på en vettig nivå men visst skulle man eg kunna medicinera istället 😎.
 
Förlåt att jag inte har svarat på alla era svar. Mitt huvud funkar inte så när så många har svarat så blir det rörigt, men jag har läst allt 💖

Idag är det riktigt illa men det är för att jag inte har haft någon matlust alls och för att jag inte kan dricka så mycket som jag behöver för min saft börjar ta slut och jag klarar inte att dricka tillräckligt mycket vatten trots att jag försöker 😞
 
På vissa personer med lågt blodtryck kan det vara svårt att mäta det med en klassisk blodtryckmachette. Men min erfarenhet är att man är riktigt riktigt sjuk i de lägena.

Är man förhållandevis frisk och pigg brukar det inte vara svårt att mäta ett lägre blodtryck.

TS försök kämpa på. Ta dig ut med hunden 20-30 min/gång. Försök.

Är på regelbundna tider. Bra tips kring kosten har du redan fått. Finns inga genvägar, men jag förstår att det är tufft.
 
Vad kan du alltid äta? Finns det något?

Ang näring, skulle det fungera med en soppa i frysen som bara är att värma? Om man mixar lite olika grönsaker, blandar i kokosgrädde, färska kryddor (går fint med fryst) och groddar (viktigt) så kan man frysa in den som den är - kall. Denna går fint sedan att värma i micron och fixa något drickbart / ätbart på väldigt kort tid. Jag toppar med rostade frön och olivolja (finare kallpressad). En klick creme fraishe eller färskost gör det hela ännu godare. Kan det fungera så skriver jag gärna ner recept. Denna soppa ger massor med näring :up:
 
Vad kan du alltid äta? Finns det något?

Ang näring, skulle det fungera med en soppa i frysen som bara är att värma? Om man mixar lite olika grönsaker, blandar i kokosgrädde, färska kryddor (går fint med fryst) och groddar (viktigt) så kan man frysa in den som den är - kall. Denna går fint sedan att värma i micron och fixa något drickbart / ätbart på väldigt kort tid. Jag toppar med rostade frön och olivolja (finare kallpressad). En klick creme fraishe eller färskost gör det hela ännu godare. Kan det fungera så skriver jag gärna ner recept. Denna soppa ger massor med näring :up:
Rostemackor brukar bli krismaten när jag inte får i mig något annat/inte har något jag vill ha hemma. Stuvade makaroner brukar också gå ned men då måste jag ha mjölk hemma vilket jag inte alltid klarar av att hantera utan dricker upp allt på en gång. Jordgubbscheesecake och hallonmousse funkar alltid men dels måste jag ta mig till butiken först vilket skapar ångest och dels är det både onyttigt och dyrt

Tack! Tror tyvärr inte jag kommer kunna äta den dock 😞

Snackpots och nyttiga soppor har jag hela skafferiet fullt av men är inne i en period när jag inte alls kan äta det 😞
 
Om du varken ätit eller druckit vore det snarare märkligt om du hade haft ork för att gå ut. Rostmackor funkar fint som krismat! Har du någonting på mackorna? Skulle det kunna funka att göra röror (som du kan frysa in i portioner att ta fram när krismackan ska ätas) att bre på? Kan bres tunt om det är obehagligt med smak eller konsistens. I rörorna kan du då få in lite sånt som är bra att få i sig.
 
Rostemackor brukar bli krismaten när jag inte får i mig något annat/inte har något jag vill ha hemma. Stuvade makaroner brukar också gå ned men då måste jag ha mjölk hemma vilket jag inte alltid klarar av att hantera utan dricker upp allt på en gång. Jordgubbscheesecake och hallonmousse funkar alltid men dels måste jag ta mig till butiken först vilket skapar ångest och dels är det både onyttigt och dyrt

Tack! Tror tyvärr inte jag kommer kunna äta den dock 😞

Snackpots och nyttiga soppor har jag hela skafferiet fullt av men är inne i en period när jag inte alls kan äta det 😞
Rostmackor kan vara jättebra mat beroende på bröd. Har du tex ett ljust bröd gjort på virvelmalet helt ölandsvete så innehåller det mer näring än valfritt grovt bröd oftast. Tror du att du orkar baka om brödet är ett rör ihop och häll i form?

Risgrynsgröt i tub? Kan det vara tillräckligt lika annat du gillar för att det ska fungera?

Om du gillar mousse, har du provat att göra mousse på proteinpulver? Jag gör chokladmousse på Huels black måltidsersättning och vatten och många tror det är helt vanlig mousse från motsvarande Ekströms. De har en smak som är jordgubb och grädde, kanske den är rätt smak att göra mousse på?Den ger ju lite mer näring än vanlig mousse tänker jag. (Förlåt om jag trampar på någon tå genom att föreslå detta)
 
Stuvade makaroner brukar också gå ned men då måste jag ha mjölk hemma vilket jag inte alltid klarar av att hantera utan dricker upp allt på en gång.

Jag lyckas aldrig med den klassiska varianten att stuva länge i mjölk, så jag gör annorlunda. Koka makaronerna som vanligt och häll av, sen tillbaka i pannan och på med en liten skvätt matlagningsgrädde (jag tar Oatly iMat, funkar kanon och den har lång hållbarhet i kylen). Låt puttra ihop en liten stund till lagom krämighet, sen är det klart. Men det kanske blir för mäktigt om det redan är jobbigt att äta?

Proteinshake är standard för mig när jag har låg matlust, det funkar både till frukost och mellanmål, även lättare lunch eller middag med en macka till. Jag köper färdiga men det går såklart också att göra själv genom att mixa det man vill och tillsätta proteinpulver, om energin finns.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 576
Senast: iNHALE
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 077
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 821
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 793
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp