Bukefalos 25 år!

Höja försärking

aiquen

Trådstartare
Om man har en 18-årig häst, går det då att HÖJA försäkringen eller är hästen för gammal för det? Att teckna ny eller byta bolag är väl hästen för gammal för, men om man vill höja den man har något, går det då?

F

furreburre

Tyvärr så går det inte..
Skulle höja min hästs försäkring innan hon fyllde sexton år, men det gick inte för att man var tvungen att göra det 3 månader innan hästen fyllde 16... och jag ringde bara 2månader innan... :mad:

Nej det går inte (som de andra rdanskrivit), dessutom är det så att livbeloppet sänks med ~15 % per år efter en viss ålder (beroende på bolag och ras).
mvh Maria

Japp, men det värsta är att man inte kan byta bolag tycker jag, man är helt utlämnad till att de helt godtyckligt kan ändra villkoren för försäkringen. Och visst, man har ett val att i så fall avsluta försäkringen men då står man ju helt utan skydd om det händer något...kul!
mvh Maria

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur fungerar det att ta över försäkring när man köper häst? Uppger man förra ägarens försäkringsnummer så de vet vilken häst det gäller...
Svar
5
· Visningar
520
Ekonomi&Juridik Vad har ni för försäkring på era hästar? Om ni inte vill svara på det, vilka bolag tycker ni är bra? Vilka är mindre bra? Bör man ta...
Svar
17
· Visningar
679
Hästvård Hjälp! Är intresserad av en 14-årig fin D-ponny som är välrirden och i god form. Provridning av min dotter i helgen och det kändes bra...
Svar
3
· Visningar
834
Ekonomi&Juridik vem är juridiskt ägare till en häst? Den som betalat för den, skrivit under köpekontraktet, står som ägare på tdb, står på försäkring...
2
Svar
27
· Visningar
2 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fortsättning på bildtråden II
  • Vad gör vi? Del CXL
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8