Höja försärking

aiquen

Trådstartare
Om man har en 18-årig häst, går det då att HÖJA försäkringen eller är hästen för gammal för det? Att teckna ny eller byta bolag är väl hästen för gammal för, men om man vill höja den man har något, går det då?
 
Tyvärr så går det inte..
Skulle höja min hästs försäkring innan hon fyllde sexton år, men det gick inte för att man var tvungen att göra det 3 månader innan hästen fyllde 16... och jag ringde bara 2månader innan... :mad:
 
Nej det går inte (som de andra rdanskrivit), dessutom är det så att livbeloppet sänks med ~15 % per år efter en viss ålder (beroende på bolag och ras).
mvh Maria
 
Japp, men det värsta är att man inte kan byta bolag tycker jag, man är helt utlämnad till att de helt godtyckligt kan ändra villkoren för försäkringen. Och visst, man har ett val att i så fall avsluta försäkringen men då står man ju helt utan skydd om det händer något...kul!
mvh Maria
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
860
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik Jag fick ytterligare en höjning av vetrinärvårdsförsäkringen i år. Nu har jag en gammal häst som jag inte göra något större ingrepp på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 282
Senast: Fiorano
·
Anläggning Alltså... Jag hade igår samtal med stallägaren som sa att hen behöver höja hyran med ca 1000kr/häst/månad och jag kommer inte ha...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
12 731
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej, undra ifall det är någon som har erfarenheter angående försäkringsbolaget Dunstan? Har tagit över en häst som jag behöver teckna en...
Svar
2
· Visningar
1 160
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp