Höja försärking

aiquen

Trådstartare
Om man har en 18-årig häst, går det då att HÖJA försäkringen eller är hästen för gammal för det? Att teckna ny eller byta bolag är väl hästen för gammal för, men om man vill höja den man har något, går det då?
 
Tyvärr så går det inte..
Skulle höja min hästs försäkring innan hon fyllde sexton år, men det gick inte för att man var tvungen att göra det 3 månader innan hästen fyllde 16... och jag ringde bara 2månader innan... :mad:
 
Nej det går inte (som de andra rdanskrivit), dessutom är det så att livbeloppet sänks med ~15 % per år efter en viss ålder (beroende på bolag och ras).
mvh Maria
 
Japp, men det värsta är att man inte kan byta bolag tycker jag, man är helt utlämnad till att de helt godtyckligt kan ändra villkoren för försäkringen. Och visst, man har ett val att i så fall avsluta försäkringen men då står man ju helt utan skydd om det händer något...kul!
mvh Maria
 

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 180
Senast: Manji
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: iNHALE
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
425
Senast: Catsu
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 810
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp