Höjd på era åringar?

Det behöver inte alls vara kört!!!

Jag hade en halvblodshingst som var 142 cm när han var 1 år och 148 cm när han var 1 1/2....vid 2 års ålder 156 cm...till 3 års ålder växte han inget alls utan var fortfarande 156 cm...men sedan växte han under sitt fjärde levnadsår och blev till slut 1,63!!! ;) :D

Nu har jag en 1 1/2 åring här som säkert är runt 1,60...vilket jag inte tycker är vad man eftersträvar...förhoppningsvis har hon växt mkt med en gång och stannar av. ;)
 
ok, då kanske det inte är helt kört än då.. :D han har ju precis blivit kastrerad oxå, så han växer väl lite xtra.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
22
· Visningar
1 549
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 722
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 016
Senast: Twirro
·
Övr. Hund Inom en snar framtid kommer jag förhoppningsvis börja cykla till stallet igen 😍 Självklart vill jag ha med mig Harry på ett bra och...
Svar
17
· Visningar
1 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp