Höjd på era åringar?

Emmmmma

Trådstartare
Hur höga är era 1 åringar fram o bak? Min är 144,5 i manken och 148,5 bak. han kommer att bli ca 155-160 nånstans.
 
min e 152...han kommer bli en jätte...mamma 168 pappa 173...sööötaste jättebebisen :love:
 
155,5 fram och betydligt högre bak.
Sommarbetet har gjort gott!
Hoppas att den hamnar på 165, men tusan vet...
 
Mitt halvblod, som nu är 4, var 151 cm som 1-åring (juni och 153 cm i augusti. Nu är hon ca 167-168 cm.

/Maria
 
min ettåring är ca 162 över manken och högre över baken... hon kommer att bli STOR!!
 
Min är 165 cm. En högrest herre med lååånga spindelben. Hoppas han slutar växa snart...
Mamma är ett litet fullblod på ca 158 (men hon verkar lämna stora avkommor) och pappa är Cortus.
 
Min 1-åring var ca 154 cm i maj och verkar faktiskt inte ha vuxit så mycket nu under sommaren, max 1-2 cm. Huvudet har dock vuxit sig STORT under sommaren och han är lite grövre.
Mor och far är 159 rep 172 cm.
 
Hur är det man mäter hur stor hästen beräknas bli? :confused:
Har nämligen fått erbjudande att köpa en åring, men är osäker på hur stor hon kommer bli...

Mvh
Tillis
 
min är 144 i manke.
bak vet jag inte. men mkt högre bak, skulle tippa på 148-149

ska enligt uppgift bli 155-160
 
Kolla tillbaka hur stora föräldra- och eventuella syskonhästar är. Det är bästa sättet att se hur slutstorleken är. Tattarmåttet är ytterligt osäkert.
 
Det är just det som är problemet...
Ettåringen i fråga är resultatet av en tjuvbeteckning. Fullblodshingsten hoppade in till deras dotters ponny, och resultatet blev ett litet sto.
Pappan är alltså fullblod, ca 165 cm hög. Mamman är welsh och c-ponny 135-140 cm hög. Med andra ord kan väl avkomman bli allt mellan 140 och 160 cm...
Helst vill jag ju att hon ska bli antingen d-ponny, eller också komma upp till 155 cm i alla fall...
I dagsläget är hon inte mycket mindre än sina renrasiga fullblodskompisar (lika gamla), men det är ju långt kvar tills hon är fullvuxen...
Som att köpa grisen i säcken hur jag än vänder och vrider på det...
 
okej mätte honom igår ien...*chock* han är nästan 1,58 nu...fast såna här mätningar är ju inte några "slutmätningar" precis, vad gäller precisionen osv, det tar ju tid för dem att slappna av så "på riktigt" är han ju ngt lägre.
 
Jisses amalia, min halvblodsåring måste vara en dvärg, eller iallafall bli en i vuxet tillstånd, han är max 140cm i mankhöjd nu och är ett och ett halvt ganska exakt på dagen :confused:
 
Mina två halvblod var 155 & 152 nu når dom kom in från betet. Båda hade växt ca 5 cm över sommaren. Mina har växt ca 10-15 cm till innan dom är färdiga. :)
 
Vår åring är ca 1.60 nu, väldigt jämn fram och bak. En härlig dam som med all säkerhet kommer att bli ganska så stor när hon växt färdigt. :banana: :)
 
Jösses vad alla är stora och jag som tyckte att min är stor men i dag har jag mätt henne 1,5 år gammal och hon är 150 i manken och 155 på rumpan. Och jättefin :love:

Hennes mamma är fullblod 160 och pappan är halvblod 167.
Jag hoppas hon blir lika stor som pappan i allafall. :bump:
 
OK, nu är han hemma från betet och mätt i stallgången. Ca 157 cm mkh och ca 160 cm bak. Växer bra m a o!
 
Måste bara säga att jag nog har en miniatyrhäst...alla är ju jättestora ju.. :( Jag hade hoppats att han iaf skulle gå upp mot 160 med det är nog kört.. :smirk:
 

Liknande trådar

Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 719
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 016
Senast: Twirro
·
Övr. Hund Inom en snar framtid kommer jag förhoppningsvis börja cykla till stallet igen 😍 Självklart vill jag ha med mig Harry på ett bra och...
Svar
17
· Visningar
1 029
Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp