Hölösning i hagen (Utbruten från Vad gör vi den CIV (104))

EZMK

Trådstartare
En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd.

Försöker hitta hölösning till hagen som jag (eller 99 % sambon) ska bygga.

35306


Ett litet tak och kanske ersätta nätet med slowfeednät eller liknande, hmm...
 
Försöker hitta hölösning till hagen som jag (eller 99 % sambon) ska bygga.

Visa bifogad fil 35306

Ett litet tak och kanske ersätta nätet med slowfeednät eller liknande, hmm...
Se upp med plåten bara så ingen mule kan komma åt att pilla. Min ena lyckade skära upp mulen från näsborren och ner på en plåt på foderbordet. Jag kollar alltid det numera så inga kanter vikts fram och har fått knacka tillbaka dem när det hänt. Fråga mig inte hur han har lyckats, något hösilage måste hamnat på sidan som han försökt nå och fastnat på ngt sätt. Hästar kan. 🙄

Veterinären ville inte sy utan trodde att det skulle läka ihop och fliken trilla bort vilket det gjorde. Idag ser man ärret om man vet om det men annars tänker man inte på det.
 
Se upp med plåten bara så ingen mule kan komma åt att pilla. Min ena lyckade skära upp mulen från näsborren och ner på en plåt på foderbordet. Jag kollar alltid det numera så inga kanter vikts fram och har fått knacka tillbaka dem när det hänt. Fråga mig inte hur han har lyckats, något hösilage måste hamnat på sidan som han försökt nå och fastnat på ngt sätt. Hästar kan. 🙄

Veterinären ville inte sy utan trodde att det skulle läka ihop och fliken trilla bort vilket det gjorde. Idag ser man ärret om man vet om det men annars tänker man inte på det.

Ja, jag tänker att jag isåfall väljer någon annan lösning som t.ex. trä undertill också. Då kan jag lägga det med lite mellanrum så att inget vatten samlas däri heller.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 930
Senast: Badger
·
Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 580
Senast: Angel
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·
Samhälle En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Har ett par frågor kring detta känner jag ...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 669
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp