hönan eller ägget?

Sv: hönan eller ägget?

Klart vi är olika byggda i grunden, extremvarianter finns - ex min klasskompis i gymnasiet som spelade volleyboll på elitnivå och var smal som en sticka med jättebomber (hon förminskade sina redan vid 18åå).
har även en annan vän med stor byst som alltid varit tunn- dock aldrig hårt tränande.

Själv hade jag knappt bröst att tala om som elittränande, nu iofs några kilo lättare men med troligen mer % kroppsfett är jag fortfarande inte mer än en B-kupa. Så jag har nog inte anlag för stora bröst även om de skulle öka om jag gick upp i vikt.

Som ren objektiv granskare- dvs jag ser ofta kvinnor i bara underkläder med tanke på mitt yrke så skulle jag säga att på en normalpopulation verkar bröststorleken mest hänga ihop med storlek på resten av kroppen även om undantag finns.

Det finns även vissa studier som tyder på att kvinnor med högre testosteronhalt tenderar att bli elitidrottare, detta medför troligtvis mindre bröst genetiskt. Men vad som är hönan och vad som är ägget- dvs höjs testosteronhalten av träning eller svarar man bättre på träning pga testosteronhalten vet vi inte (vad jag vet).

och jag rekommenderar inte att elitträna som tonåring för att minska brösten. Det har jag upplevt och sett på nära håll vad det gör med folk.. lagom är bäst..
 
Sv: hönan eller ägget?

Tycker man att C-kupa är pyttebröst är det väl inte så konstigt att man tycker alla vältränade människor har minimala bröst. Finns ju väldigt få kvinnor som har jättebröst trots att de är vältränade och har hyfsat låg fettprocent.
 
Sv: hönan eller ägget?

och jag rekommenderar inte att elitträna som tonåring för att minska brösten. Det har jag upplevt och sett på nära håll vad det gör med folk.. lagom är bäst..
jag vill bara poängtera att detta inte kommer (få) hända här heller, så ingen tror att jag planerar något sånt...
 
Sv: hönan eller ägget?

Men ameo,

Procentuellt - hur många kvinnor tror du är naturligt väldigt smala och lättränade men ändå har H-kupa (vilket väl var det du räknar som stort?)
Procentuellt - hur många kvinnor tränar (fri?)idrott och blir så pass duktiga att de är på TV?

Hur stor är chansen att en av de förmodligen hyfsat få med jättebröst trots smalhet blir en av dem som är duktiga i (fri?)idrott och är med på TV?

Alltså det känns för mig som att det är en rätt liten sannolikhet eftersom, som många påpekat, få kvinnor är naturligt väldigt stora men ändå har H-kupa. De flesta jag har sett med jättetuttar har som sagt varit väldigt överviktiga, och de skulle med största sannolikhet tappa tuttarna om de faktiskt rörde mer på sig och gick ner i vikt.

Sen måste jag säga att jag tycker att du verkar ha en lika skev syn på kvinnor och deras kroppar som killarna i min klass i nian. C-kupa är nästintill pyttebröst, ja, det tyckte dem med. Och de kallade också tjejer för plankor om de var, i deras ögon, för småbystade.
 
Sv: hönan eller ägget?

Jag ber om ursäkt för att jag råkade skriva plankor, men jag kan garantera dig att jag INTE har någon skev syn på kvinnokroppar bara för att jag tycker att bröst som knappt ger kullar under kläderna är små. Men ja, jag har i alla år ansett att klädbutikernas benämningar på de olika kupstorlekarna till BHar är skeva när de anser att B är "normalstort" och C är stort. Det är bara att kolla BH-trådarna här, när man ganska ofta kan läsa att "jag tycker ju inte att mina bröst är särskilt stora, men OJ vilken AHA-upplevelse när proffset klädde på mig 70E istället för de 80B jag trodde jag skulle ha".
(och märk väl, jag tycker verkligen inte att någon ska behöva ha stora bröst, det är fanimej bara till besvär! Men de som finns ska benämna för vad de är...)

Jag tror inte att det finns särskilt många som har H-kupor som tävlar på Elitnivå i t.ex friidrott. Men det jag VET är att även om jag vore smal som en sticka så hade jag inte några B- eller C-kupor, för tro mig - jag var själv smal som en planka (på alla håll) i början av puberteten. Nu har jag andra begränsningar som gör att jag aldrig skulle blivit någon friidrottare ändå, men jag kan inte tänka mig att det beror på storleken å brösten.

Men det är liksom inte riktigt jag som är poängen. Utan frågan är om det är så att de tjejer som faktiskt HAR stor byst, trots att de är smala och vältränade, faller bort från eliten av någon anledning? ÄR det så att träningen gör att bysten inte blir så stor som den kanske skulle ha varit om de inte elittränat? Eller är det så att bysten hindrar dem från elitnivån?
 
Sv: hönan eller ägget?

Men det är liksom inte riktigt jag som är poängen. Utan frågan är om det är så att de tjejer som faktiskt HAR stor byst, trots att de är smala och vältränade, faller bort från eliten av någon anledning? ÄR det så att träningen gör att bysten inte blir så stor som den kanske skulle ha varit om de inte elittränat? Eller är det så att bysten hindrar dem från elitnivån?

Det är, som flera påpekat, väldigt få tjejer som skulle ha stor byst (enligt din måttstock då) om de var så vältränade som eliten. Såpass få att jag inte tror det går att ta reda på om fåtalet som möjligtvis har jättebröst trots intensiv träning faller bort på grund av brösten eller något annat.

Om själva träningen i sig i unga år bromsar hormoner och fettbildning så brösten uteblir vet jag ingenting om så där kan jag inte uttala mig.

Men generellt sett ger hög och intensiv träning en lägre fettprocent fettprocent -> mindre bröst än om man varit mindre tränad och haft högre fettprocent. Det ser man ju på deffade fitnesstjejer också, har då inte sett någon där som har några bröst att tala om. Finns ju liksom ingen tjej som ligger under 10% kroppsfett men har allt samlat i brösten och ingenting under huden eller på rumpan.
 
Sv: hönan eller ägget?

Nja, jag har en högre testesteronhalt än en "normal" kvinna pga min hormonrubbning men jag har alltid haft stora bröst - oavsett kroppsvikt och vältränad/icke-tränad. Det är klart att de har växt med vikten, men även när jag var väldigt smal och vältränad hade jag stor byst. Och det har jag även sett på mormor och farmor, båda normalviktiga åt det smalare hållet men med stor byst. Så i mitt fall är det helt enkelt så att vi är storbystade naturligt. En fördel med min rubbning är ju att jag lättare bygger muskler på gymmet och det gillar jag.
 
Sv: hönan eller ägget?

Men det jag VET är att även om jag vore smal som en sticka så hade jag inte några B- eller C-kupor, för tro mig - jag var själv smal som en planka (på alla håll) i början av puberteten.

Hur vanligt tror du det är då? Jag ser många tjejer nakna varje vecka, en betydande del av dem elitidrottare. Från "smal" till "stenhårt deffad" som många av atleterna är under tävlingssäsong skiljer det minst ett par kupstorlekar hos de flesta. Själv går jag från F till C/D om jag går från smal till hård. Hittills har jag aldrig sett någon med mer än vad man skulle kunna kalla normalstora bröst samtidigt som de har rutor på magen.
 
Sv: hönan eller ägget?

KL
Enligt vad som stod i en löpartidning så var det väl bara hälften av tjejerna på löpargymnasiet som hade mens. Med tanke på fettprocenten så är väl inte brösten så stora heller då. Elitidrott kan ge rätt skeva kroppsideal.
 
Sv: hönan eller ägget?

Men, menar du att det utanför friidrotten finns många tjejer med Blanka Vlasics kropp i övrigt men med H-kupa?
 
Sv: hönan eller ägget?

Jag ber om ursäkt för att jag råkade skriva plankor, men jag kan garantera dig att jag INTE har någon skev syn på kvinnokroppar bara för att jag tycker att bröst som knappt ger kullar under kläderna är små.
Alltså, menar du allvar? Är du såhär korkad på riktigt?? Jag blir helt stum av förvåning. Hade det kommit från någon annan mindre seriös människa hade jag bara ryckt på axlarna och antagit att den personen hade en knäpp dag, men när du uttrycker dig på detta viset blir man ju orolig på riktigt. Speciellt eftersom du har döttrar!!

"knappt ger kullar under kläderna"..... :crazy:

C-kupor är inte små. Sjukt synsätt att bidra med till alla med normala bröst som tycker att de inte når upp till skönhetsidealen.

C-kupa är över medel.
 
Sv: hönan eller ägget?

Kvinnans bröst består över själva muskeln, i princip bara fett och bindväv. På hög elitidrottarnivå är fettprocenten i kroppen överhuvudtaget minimalistisk.
På mig minskar brösten först när jag går ner i vikt.

Samma här.
 
Sv: hönan eller ägget?

Nej Ramona, jag är inte korkad, inte ett dugg. Men jag tycker att man måste kunna diskutera utifrån sina egna erfarenheter och referensramar. INGET kan få mig att anse att bröst som behöver C-kupor är något annat än små eller "ganska små", av det enkla skälet att det är så oerhört mycket pluttigare än det jag själv släpar runt på. Det är långt mindre än hälften. Sen måste man också kunna inse att det finns vissa skillnader i vad man diskuterar med vuxna människor på buke och vad man pratar om med sina barn.

Vad är normala bröst? VEM bestämmer vad som är "normalt"?

Om det nu är så att C-kupa är över medel, så betyder det bara att det är över medel, men det är fortfarande inte särskilt stort - beroende på vad man jämför med!
 
Sv: hönan eller ägget?

Tycker man att C-kupa är pyttebröst är det väl inte så konstigt att man tycker alla vältränade människor har minimala bröst. Finns ju väldigt få kvinnor som har jättebröst trots att de är vältränade och har hyfsat låg fettprocent.

:bow:
Medhåll.
 
Sv: hönan eller ägget?

Men varför uttrycker du dig så jävla barnsligt och nedlåtande för? "Mycket pluttigare"? Hoppas du tänker dig för när du talar med dina döttrar i alla fall.
 
Sv: hönan eller ägget?

förmodligen för att jag är en korkad, omogen fjortis, som inte fattar något alls. :arghh:

Jag ger upp och lämnar den här tråden, då den för länge sedan har slutat handla om ursprungsämnet.
 
Sv: hönan eller ägget?

INGET kan få mig att anse att bröst som behöver C-kupor är något annat än små eller "ganska små", av det enkla skälet att det är så oerhört mycket pluttigare än det jag själv släpar runt på.
Fast det är ju också därför du resonerar så konstigt. Du saknar verklighetsförankring vad gäller bröst. Och eftersom du saknar verklighetsförankring vad gäller bröst så har du också mycket konstiga frågeställningar.

:crazy: :banghead:
 
Sv: hönan eller ägget?

Nä men omogen är du nog ändå, speciellt med tanke på det där inlägget.
 
Sv: hönan eller ägget?

Kan det inte vara lite mode också? Fighterkvinnor verkar kunna ha viss byst
https://www.google.se/search?q=gina...gTW5oDYDA&sqi=2&ved=0CEIQsAQ&biw=1192&bih=809

Jag tror att om man skulle ha stor byst i tex konståkning eller gymnastik skulle man åka på stilpoängen. (dvs gymnastik är det ganska muskliga herrar som håller på med, om de fokuserade på kraft o energi istället för söthet kanske kvinnorna skulle kunnat vinna med mer muskler och lite fett kvar också.)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 788
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 952
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 241
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp