hönan eller ägget?

Sv: hönan eller ägget?

Nej Ramona, jag är inte korkad, inte ett dugg. Men jag tycker att man måste kunna diskutera utifrån sina egna erfarenheter och referensramar. INGET kan få mig att anse att bröst som behöver C-kupor är något annat än små eller "ganska små", av det enkla skälet att det är så oerhört mycket pluttigare än det jag själv släpar runt på. Det är långt mindre än hälften. Sen måste man också kunna inse att det finns vissa skillnader i vad man diskuterar med vuxna människor på buke och vad man pratar om med sina barn.

Vad är normala bröst? VEM bestämmer vad som är "normalt"?

Om det nu är så att C-kupa är över medel, så betyder det bara att det är över medel, men det är fortfarande inte särskilt stort - beroende på vad man jämför med!

Konstigt att du inte förstår att det är medeltalet som är referensen, inte du. Du är stor jämfört med medel. Då är det du som är stor, inte resten som är små.

Många atlet-tjejer har höga testosteronhalter vilket ger dem mer muskler och ett mer maskulint utseende. Musklerna hjälper dem att bli elit, därför är maskulina tjejkroppar överrepresenterade i TV.
Dina döttrar får nog mindre byst om de tränar än om de inte tränat, men det blir nog ingen dramatisk skillnad. Kanske lite fastare och mer strömlinjeformad form, eftersom bröstmuskeln kan tränas och har betydelse för formen och fastheten. Men fettet är genetiskt samt beror på fett% på kroppen.

Hoppas inte du tänker diskutera och överföra dina bröstnojor till döttrarna..
 
Sv: hönan eller ägget?

Haha den var bra :)

(Men jag tror fortfarande att i sporter med stilpoäng så får en stark, kraftfull kvinna lite lägre poäng än en elegant.)

(Vem var det inom konståkning som var lite större än de andra, mycket butigare och bystigare, gjorde högre hopp och skickligare, men vann praktiskt taget aldrig pga stilpoängen. De pratade om det under konståkningen för några år sedan. Kvinnor fick inte (då) extrapoäng för samma saker som män fick pådrag för -som kraft och höjd.)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 791
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 965
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 268
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp